Chorten i Limonka mają małe wspólne święto

W grudniu mija sześć lat od nawiązania współpracy między Grupą Chorten a siecią Limonka z Pomorza. Obecnie liczy ona sobie 110 sklepów, a w całej Grupie Chorten jest już łącznie 2060 placówek handlowych w całej Polsce.

Według operatorów obu sieci dzięki tej konsolidacji polskich kupców udaje się wspólnie realizować umowy handlowe i akcje promocyjne.

– Tak długi okres współdziałania pozwolił nam na zbudowanie siatki wzajemnych połączeń której owoce dziś zbieramy – mówi Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki Elita Kupców, która prowadzi sieć Limonka.

Sieć sklepów Limonka została powołana do życia z początkiem 2015 roku i wówczas tworzyło ją 18 sklepów. Kilkanaście dni wcześniej została natomiast podpisana umowa z Grupą Chorten, od tego porozumienia upływa dokładnie 6 lat.

- Cieszę się, że nasza organizacja ma możliwość współtworzenia historii Grupy Chorten oraz dołożenia swojej cegiełki w umocnieniu integracji polskich kuców. Naszą współpracę oceniam bardzo pozytywnie – mówi Wojciech Grzeszczak.

Podkreśla przy tym, że najważniejszymi elementami współpracy są wzajemne zaufanie, zrozumienie i poczucie realizacji wspólnego celu, którym jest budowanie silnej i niezależnej platformy współdziałania polskich kupców.

- Grupa Chorten jest bardzo solidnym partnerem, dzięki któremu właściciele sklepów działający w ramach sieci Limonka mają dostęp do bogatego portfela umów handlowych. Nasza spółka, oprócz potencjału obrotowego, wnosi do współpracy bardzo dużą porcję doświadczenia i wiedzy na temat działalności w rynku tradycyjnym – stwierdza Wojciech Grzeszczak.

Obie spółki realizują wspólne działania operacyjne. Ściśle współpracują m.in. w zakresie promowania produktów w wydawnictwach promocyjnych w ramach tzw. modułów centralnych. W mijającym roku zrealizowano 16 aktywności z częściowo wspólnym dla wszystkich regionów asortymentem. Poza tym Grupa Chorten i sieć Limonka razem angażują się w realizację umów okołobiznesowych, takich jak m.in. współpraca z Polskimi ePłatnościami czy wdrażanie paczkomatów InPostu.

W ramach sieci Limonka wśród 110 sklepów są nie tylko placówki ogólnospożywcze, ale też sklepy specjalistyczne, mięsno-wędliniarskie czy monopolowe.

- Bieżący rok, przez pandemię i ograniczenia z nią związane, był bardzo trudny w realizacji zadań i założonych celów. Mimo tego do naszej grupy dołączyło aż 25 nowych partnerów, co w mojej ocenie, jest dobrym wynikiem – stwierdza prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki Elita Kupców.

O celach na nowy rok mówi tak: - Rozwój ilościowy i jakościowy. Planujemy wzrost liczebności sklepów o kolejne 30 placówek oraz ciągłą pracę nad skutecznością realizacji kontraktów handlowych, a co za tym idzie, zwiększenia rentowności sklepów prowadzonych przez naszych parterów. Rozpoczniemy również prace nad przygotowaniem spójnej wizualizacji zewnętrznej dla sklepów, co poprawi ich identyfikację - wymienia.

O współpracy z Elitą Kupców wypowiada się też Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten. - Uznajemy ją za wzorcową, jeśli chodzi o dobrą komunikację i realizację wspólnych celów. Te działania służą konsolidacji polskich detalistów. Dają możliwości korzystania naszym wszystkim podmiotom z dobrych warunków handlowych u producentów i dystrybutorów. Dzięki temu sklepy z polskim kapitałem mogą się rozwijać – uważa.

Grupa Chorten, która swą działalność rozpoczęła w 2009 roku w województwie podlaskim, ma już zasięg ogólnopolski. Działa w niej obecnie ponad 2000 sklepów partnerskich.

Katarzyna Pierzchała 4018 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.