Unilever już tylko brytyjski

Na niecały miesiąc przed faktycznym brexitem czwarty największy koncern FMCG świata w całości przenosi się do Londynu.

Producent herbaty Lipton, kosmetyków pielęgnacyjnych Dove czy lodów Algida, który przez lata funkcjonował jako firma brytyjsko-holenderska z dwiema siedzibami w Londynie i Rotterdamie, zakończył proces unifikacji swoich dwóch części: brytyjskiej Unilever Plc i holenderskiej Unilever NV. Siedziba firmy znajduje się teraz w całości w Londynie.
Po uzyskaniu zgody sądu brytyjska i holenderska część firmy zostały połączone w Unilever Plc, a siedziba firmy została całkowicie przeniesiona do Londynu  poinformowała firma.
– To ważny dzień dla firmy Unilever i chcielibyśmy podziękować naszym akcjonariuszom za ich wsparcie, które daje nam większą elastyczność we wprowadzaniu zmian strategicznych – powiedział Nils Andersen, prezes Unilevera. Wcześniej firma miała podwójną strukturę z inną siedzibą główną w Rotterdamie. Mimo zmian producent zapewnia, że w obu krajach „nie powinno być żadnych zmian w działalności operacyjnej, lokalizacjach, działaniach ani personelu”.
Siedziba działu Unilever Foods & Refreshment będzie nadal znajdować się w Rotterdamie, a oddziały Home Care oraz Beauty & Personal Care będą miały swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii.
Grupa przedstawiła plany połączenia w czerwcu. Zdecydowana większość udziałowców poparła projekt we wrześniu. Unilever powstał w latach trzydziestych XX wieku z połączenia holenderskiego producenta margaryn Margarien Unie i brytyjskiego producenta mydła Lever Brothers. Dziś jest czwartym największym dostawcą produktów FMCG na świecie po Nestlé, Procter & Gamble i PepsiCo. W 2019 roku jego obroty przekroczyły 58 miliardów euro.
Magdalena Weiss 2915 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.