Aldi Nord przejmuje kilkaset sklepów

Niemiecka sieć dyskontów Aldi Nord sfinalizowała zakup francuskich sklepów Leader Price.

Aldi Nord kupuje 547 placówek Leader Price od Grupy Casino za łącznie 717 milionów euro. Wraz z zamknięciem procesu sprzedaży 545 dyskontów Leader Price, dwa sklepy Casino i trzy magazyny centralne staną się własnością niemieckiej sieci. Po uzyskaniu zgody organów antymonopolowych Aldi może teraz zająć się integracją zakupionych sklepów ze swoją siecią. Proces ten powinien zakończyć się do końca 2021 roku – informuje Lebensmittel Zeitung.

W tym celu pracownicy przechodzą szkolenia, a asortyment produktów jest stopniowo dostosowywany.

To największa akwizycja w historii niemieckiego dyskontera. Dzięki niej może sięgnąć we Francji po pozycję lidera segmentu dyskontów, do tej pory zajmowaną przez Lidla. Przejęcie Leader Price'a pozwoli Aldiemu rozbudować sieć do ok. 1400 sklepów, co pod względem lokalizacji zbliży go do konkurenta. Osobną kwestią są obroty; Lidl miał ostatnio sprzedaż brutto w wysokości 12 miliardów euro, podczas gdy Aldi 3,3 mld euro.

Lebensmittel Zeitung ocenia, że jest mało prawdopodobne, by nawet w przejętych sklepach Leader Price Aldi osiągnął na początku sprzedaż wyższą niż 6 mld euro.

Celem sieci Aldi Nord we Francji takie nasycenie rynku, by każdy Francuz mógł dotrzeć do sklepu sieci w ciągu 15 minut.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że możemy dalej rozwijać naszą markę poprzez połączenie sieci i zespołów Leader Price i Aldi - mówi Philip Demeulemeester, odpowiedzialny za francuski biznes Aldiego. 

Grupa Casino i Aldi Nord rozpoczęły negocjacje już we wrześniu 2019 roku. W marcu 2020 r. pojawiła się wiążąca oferta z Essen. Do tego czasu władze antymonopolowe we Francji zbadały przejęcie i ostatecznie wydały warunkową zgodę.

Aldi Nord działa we Francji od 1988 roku i do tej pory prowadził tam 862 sklepy, które są kontrolowane przez 13 regionalnych firm, z których każda posiada magazyn. Liczba oddziałów raczej spadła niż wzrosła w ostatnich latach, ponieważ sprzedawca usunął z sieci wiele starszych i mniej rentownych lub nierentownych placówek. Wraz z przejęciem Aldi odchodzi od preferowanej wcześniej strategii wzrostu organicznego.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2923 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.