Wino odporne na pandemię

Dom Maklerski Millennium rekomenduje kupowanie akcji Ambry. Mogą podrożeć o połowę.

– Ostatnie dwa kwartały pokazały, że rynek wina jest dość odporny na takie wydarzenia jak pandemia, a grupa Ambra potrafi działać, elastycznie dostosowując się do sytuacji – ocenia Marcin Palenik, autor rekomendacji dla Ambry. – Po mniejszym niż sądziliśmy spadku przychodów w IV kw. 2019/20 (6% vs oczekiwane 12%), w kolejnym przychody spółki wzrosły o 12.4%, czyli były na poziomie dynamik sprzed pandemii. Jednak aby nie popadać w nadmierny optymizm, trzeba pamiętać, że wzrost wynikał częściowo z odroczonego popytu z okresu kwiecień-maj – zastrzega.

Warto przypomnieć, że rok obrotowy Ambry zaczyna się w lipcu, a kończy w czerwcu, IV kwartał oznacza więc miesiące od kwietnia do czerwca.

– Pod wpływem nowych obostrzeń oczekujemy spadku przychodów w bieżącym kwartale o 3%, jednak cały rok i tak powinien być dużo lepszy niż nasze prognozy z poprzedniego raportu. W perspektywie dwóch-trzech kwartałów pandemia powinna się zakończyć, a z pewnością nie będzie już znacząco wpływać na gospodarkę. Optymizm konsumentów oraz dynamika konsumpcji nie powróci jednak jeszcze przez 2-3 lata to poziomu sprzed pandemii – dodaje analityk DM Millennium.

Lepsze od oczekiwanych wyniki skłoniły analityków domu maklerskiego do podniesienia ceny docelowej dla akcji Ambry z 21,3 zł do 27,2 zł oraz podwyższenia rekomendacji z "akumuluj" do "kupuj". Rekomendacja została wydana 26 listopada przy cenie akcji 17,25 zł. Po publikacji rekomendacji akcje Ambry na GPW rosną o ok. 7%; w szczytowym momencie sięgnęły niemal 19 złotych. I tak oznacza to, że według Marcina Palenika mogą jeszcze podrożeć niemal o połowę.

– Uważamy, że najważniejszy dla spółki miesiąc – grudzień jest aktualnie dużą niewiadomą. Z pewnością w kanale HoReCa nastąpi całkowite załamanie, jednak ta część stanowi tylko 5-6% przychodów spółki – wyjaśnia analityk. – Cały rynek wina i alkoholi może ucierpieć w niewielkim stopniu, podobnie jak to było w kwietniu/maju. Jednak nawet słabsze wyniki w tegorocznym sezonie świątecznym (w naszych prognozach zakładamy 3% spadku przychodów) nie zmienią pozytywnych, długoterminowych perspektyw dla rynku oraz pozycji Ambry – podsumowuje.

Magdalena Weiss 2923 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.