Otmuchów optymalizuje i inwestuje

Firma rozpoczęła właśnie prace B+R dotyczące innowacji procesowej w ZPC Otmuchów realizowane w ramach programu operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

Podpisane zostały już pierwsze umowy na urządzenia do etapu 1 i 2 (wartość 3,4 mln zł).

Równolegle planowane jest uruchomienie automatycznego pakowania wyrobów czekoladowych na linii w Otmuchowie, który zdaniem producenta umożliwi szybsze i bezpieczniejsze pakowanie produktów już w Q2 2021.

Dodatkowo, w ramach działań restrukturyzacyjnych, zarząd firmy podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu kierunków rozwoju dla aktywów oraz procesów biznesowych przypisanych do segmentu "produkty śniadaniowe i zbożowe" Grupy.

Obecnie, oprócz intensywnych działań wspierających sprzedaż, firma skupia się na celach stawianych już na kolejny rok w ramach rozwoju swoich marek: Odra i FreeYu.

- Nasze marki wpisują się w aktualne trendy na rynku. Marka FreeYu odpowiada na długotrwały już trend „zdrowego, zrównoważonego życia”. Natomiast nasza główna marka – Odra – wpisuje się we wzmocniony przez pandemię trend „dogadzania sobie” oraz „nostalgii” za tym co znane, sprawdzone, tradycyjne. Konsumenci teraz szczególnie chcą zadbać o zdrowie psychiczne podczas zalecanego przebywania w domach i chętnie kupują produkty czekoladowe, które pomagają im lepiej reagować na stres i wprawiają w lepszy nastrój - wyjaśnia Adam Frajtak, wiceprezes - dyrektor sprzedaży w Grupie Otmuchów.

O tym, że działania optymalizacyjne firmy przyniosły efekty świadczą wyniki Grupy Otmuchów za 3Q 2020. Skonsolidowane przychody r/r wzrosły o 3,4%, natomiast Grupa wypracowała lepszy wynik z działalności operacyjnej o 42,2%.

Jest to przede wszystkim rezultat zapowiadanych wcześniej przez prezesa Marka Piątkowskiego zmian, w których firma głównie skupia się na optymalizacji i poprawie efektywności funkcjonowania.

EBITDA Grupy Otmuchów w okresie styczeń-wrzesień 2020 była wyższa o 64,7% wobec okresu styczeń-wrzesień 2019 i wyniosła 7,2 mln zł. Natomiast porównując sam Q3 2020, gdzie EBITDA wyniosła 2,5 mln wobec Q3 2019 i wyniku 17 tys. zł, zmiana jest znacząca. Firma zakłada, że do końca roku firma będzie realizowała przyjętą wcześniej taktykę efektywnego zarządzania i poprawy rezultatów, co pozytywnie przełoży się na wyniki finansowe kolejnego okresu.

- Obecne wyniki są zadowalające, a najtrudniejszy okres jest za nami. Teraz najważniejsze są dalsze działania optymalizacyjne, praca nad rozwojem marek oraz działania inwestycyjne - skomentował wyniki prezes Grupy Otmuchów.

Grupa Otmuchów to polski producent słodyczy, w tym przede wszystkim cukierków czekoladowych, chałwy, mleczek, karmelków, żelków a także batonów, płatków śniadaniowych oraz słonych przekąsek. 
Obecnie firma posiada dwie główne marki producenckie. Są to Odra i FreeYu. Pod marką Odra znajdziemy takie produkty jak: chałwy, Duetki i Mleczka Familijne czy galaretki w czekoladzie „Opolanki”. Z kolei pod marką FreeYu znajdują się zdrowe przekąski oraz produkty funkcjonalne takie jak: batony owocowe, owocowo-warzywne, owocowo-zbożowe, batony proteinowe, a także bogatą ofertę produktów śniadaniowych. W ofercie Grupy Otmuchów znajdują się również kompleksowe rozwiązania produktowe w obszarze private label oraz B2B.

 

Joanna Hamdan 11794 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.