PayU: w tym roku w Polsce mamy Black November

Stało się już tradycją, że listopad, zaraz po grudniu, jest najlepszym miesiącem pod względem wartości zakupów dokonywanych online w ciągu roku. W tym roku jest wyjątkowy.

Na zdjęciu: Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU

W listopadzie konsumenci zaczynają pierwsze przygotowania do zakupów świątecznych, ale także kuszeni są licznymi akcjami promocyjnymi sklepów, darmowymi dostawami oraz wyjątkowymi ofertami przygotowywanymi w związku z festiwalami zakupowymi takimi jak Black Friday czy Cyber Monday.

- Pod tym ostatnim względem rok 2020 jest wyjątkowy, gdyż obserwujemy wzmożoną aktywność sklepów internetowych z różnych kategorii produktowych w zakresie organizowania kampanii promocyjnych – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU SA. - Akcje odbywające się pod hasłami np. Black Week czy Black Weekend towarzyszą nam już od początku miesiąca. W tym roku w Polsce mamy do czynienia raczej ze zjawiskiem Black November niż Black Friday - uważa.

Z szacunków PayU wynika, że zarówno w listopadzie, jak i w całym IV kwartale 2020 r. wartość transakcji opłaconych online wzrośnie o kilkadziesiąt procent w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Poza częściowym zamknięciem handlu i zaleceniami dotyczącymi ograniczenia kontaktów społecznych, jednym z dodatkowych czynników, który wpłynie na ten wynik, jest również zwiększona migracja kupujących prezenty świąteczne do e-commerce.

Co więcej, w listopadzie wzrosła także średnia wartość pojedynczej transakcji. - W porównaniu do lat ubiegłych już teraz widzimy, że średni koszyk zakupowy w tym miesiącu jest o kilkadziesiąt złotych wyższy, niż w październiku, listopadzie i grudniu 2019 r., a największe święta zakupowe dopiero przed nami – zauważa Joanna Pieńkowska-Olczak.

Jej zdaniem niewątpliwie jesteśmy właśnie w trakcie najintensywniejszego okresu w e-commerce w ciągu roku. Już niemal wszystkie sklepy internetowe walczą o uwagę milionów e-konsumentów w Polsce, prezentując przygotowane specjalnie na ten czas oferty.

- Jest to bardzo ważny moment tak dla sprzedających, jak i kupujących, a w PayU dbamy o to, aby ułatwić wszystkie zakupy i zapewnić bezpieczne płatności – podkreśla prezes PayU.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4037 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.