300 tys. nowych klientów na Allegro w III kw.

Platforma podwyższa prognozy wartości sprzedanych towarów (GMV) i zysku EBITDA na cały rok. Jednak przez koszty debiutu notuje stratę netto w III kw.

Allegro zdobyło w ostatnim czasie 300 tys. nowych klientów. Udało się to dzięki szeregu inicjatyw, których celem było zwiększenie liczby ofert, zapewnienie konkurencyjnych cen dla konsumentów i jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Działania te sprawiły, że klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów. - W ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4% do prawie 2 500 zł rocznie – powiedział François Nuyts, prezes Allegro. – Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART! dołącza rekordowa liczba kupujących. 

W trzecim kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 8,25 mld zł, co oznacza wzrost o 48,7% r/r. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec pierwszego półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9% r/r). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6% r/r.

Przychody Grupy w trzecim kwartale br. sięgnęły 928,7 mln zł, tj. o 49,7% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Największy udział w łącznych przychodach w omawianym okresie miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2%). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7% r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6% r/r).

Skorygowana EBITDA za trzeci kwartał wyniosła 408,5 mln zł i wzrosła o 26,7% rok do roku, natomiast wynik netto za III kw. zamknął się stratą 131,7 mln zł.

– Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów. Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł – wyjaśnił Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Publikując wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r., Allegro zdecydowało się również podwyższyć swoje oczekiwania co do wzrostu GMV i skorygowanego zysku EBITDA w całym 2020 r. Obecnie zakłada, że GMV wzrośnie w tym roku nieznacznie powyżej 50% r/r, zaś skorygowany wynik EBITDA wyraźnie powyżej 20% r/r.

Bez zmian pozostają założenia dotyczące przychodów (spodziewany wzrost podobny do zanotowanego w pierwszym półroczu, czyli o ponad 50% r/r) oraz wydatki inwestycyjne (230-270 mln zł w 2020 r.). W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku wyniosły one 166 mln zł.

Przypomnijmy, że Allegro zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 12 października 2020 roku, a prezes spółki François Nuyts został pierwszym prezesem spółki notowanej na warszawskim parkiecie, który udzielił wywiadu Bloomberg TV. Choć Allegro zostało wysoko wycenione już przed debiutem, na początku notowań jego akcje podrożały o przeszło 50%. Oznacza to największy debiut w niemal 30-letniej historii warszawskiej giełdy. Pod koniec października cena akcji sięgnęła niemal 95 złotych, co oznacza kapitalizację na poziomie 100 mld złotych. Potem jednak spadła ona do ok. 80 mld zł, a akcje obecnie kosztują ok.. 76 zł.

Magdalena Weiss 2932 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.