Alibaba: nowy rekord na Dzień Singla

Wydatki konsumentów na największej chińskiej platformie internetowej podwoiły się w porównaniu z poprzednim rokiem.

Według danych przeanalizowanych i opublikowanych przez Stock Apps, wartość towarów brutto (GMV) zakupionych poprzez Alibaba podczas tegorocznego Dnia Singla wyniosły 74,1 mld dol., niemal dwa razy tyle, co rok wcześniej (38,4 mld dol.). Chociaż zwykle jest to wydarzenie 24-godzinne (11.11), w tym roku trwało dwa tygodnie, począwszy od 1 listopada do północy 12 listopada.

Korzyści odczuli inni sprzedawcy internetowi, a także wiele międzynarodowych marek. Na przykład drugi w kolejności chiński gigant JD.com odnotował 40,97 mld dol. GMV, o 33% więcej niż rok temu i również ustanowił nowy rekord. Dwóch gigantów e-commerce, Alibaba i JD, wygenerowało łącznie ponad 115 mld dol. na swoich platformach.

Co ciekawe, tylko w ciągu pierwszej godziny wartość transakcji w witrynach handlu elektronicznego Alibaby wyniosła 40,87 mld dol. To więcej, niż podczas całej doby rok wcześniej. .

W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział 800 milionów kupujących. 11 listopada witryna Alibaba B2C, Tmall, oferowała ponad 16 milionów produktów co najmniej 250 000 marek. W szczytowym momencie wydarzenia składano średnio 583 000 zamówień na sekundę.

Przypomnijmy, że Dzień Singla narodził się właśnie w Chinach, gdzie co roku w tym dniu wydawane są krocie pieniędzy. Z raportu firmy Bain & Company wynika, że w 2019 r. wydatki wyniosły 410 mld juanów, czyli ok. 235 mld zł. To osiem razy więcej niż wartość zakupów online (94% całkowitych zakupów) podczas ostatniego "Czarnego Piątku" i ponad dwa razy tyle, ile wynoszą miesięczne obroty Amazona.

Magdalena Weiss 2912 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.