Carrefour wprowadza zasadę "Zero kilometrów"

Francuski detalista chce dać kierownictwu poszczególnych sklepów więcej autonomii. Będą zamawiać świeże produkty bezpośrednio od okolicznych wytwórców.

Prosto z pola na półkę sklepową - Carrefour chce oferować swoim klientom produkty ultralokalne. Lider rynku francuskiego uruchomił inicjatywę „Kilomètre Zero” („Zero kilometrów”). W tym celu sprzedawca opracował prostą, standardową umowę, która umożliwia każdemu ze sklepów zakup świeżych produktów indywidualnie od okolicznych producentów.

Krótki dystans między dostawcą a siecią zadziała też w drugą stronę i będzie oznaczał szybszą zapłatę za towar - w ciągu siedmiu dni. W ten sposób mniejszym producentom będzie łatwiej współpracować z gigantem detalicznym.

Umowy zawierane są na okres trzech lat. Hodowcy mogą zarejestrować się w jednym z 5200 francuskich sklepów Carrefoura. Inicjatywa obejmuje wszystkie formaty - hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe czy cash & carry.

W sklepach rozwieszone są specjalne tabliczki z informacją o miejscu produkcji, odległości do punktu sprzedaży oraz zdjęcie producenta.

Inicjatywa zapewnia również poszczególnym placówkom większą autonomię, co do tej pory niekoniecznie było jedną z mocnych stron Carrefoura, jak pisze francuski magazyn branżowy „LSA”.

- W czasach kryzysu klienci zwracają większą uwagę zarówno na siłę nabywczą, jak i pochodzenie produktów, które konsumują - mówi Rami Baitiéh, dyrektor zarządzający Carrefour France, cytowany w komunikacie prasowym. Dlatego detalista będzie w przyszłości promował ultralokalne pochodzenie i tworzenie miejsc pracy w regionie.

Carrefour sprzedaje rocznie prawie milion ton owoców i warzyw, z czego 5% pochodziło do tej pory z lokalnych źródeł. Udział świeżych produktów pochodzenia francuskiego (z wyłączeniem owoców egzotycznych) stale rośnie i obecnie stanowi 92% wolumenu, w porównaniu z 86% sprzed trzech lat.

Magdalena Weiss 2912 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.