Best Brands 2020: znamy najlepsze marki w Polsce

Rossmann, Lidl, Biedronka, Empik, CCC, Ikea, Castorama, a także H&M i Reserved - oto najlepsze i najprężniej rozwijające się marki w Polsce.

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking Best Brands, który przedstawia najlepsze i najprężniej rozwijające się marki na całym świecie. Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. 

Ranking Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex, który jest miarą ogólnej kondycji marki obliczonej z następujących czynników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji. W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W tym roku po raz pierwszy publikuje ranking dla marek monitorowanych w Polsce. Wynika z niego, że czołowe miejsca w rankingu YouGov Best Brands w naszym kraju zajmują sieci detaliczne z różnych branż: Rossmann, Lidl, Biedronka, Empik, CCC, Ikea, Castorama, a także H&M i Reserved. Wyjątek stanowi PZU, firma z sektora ubezpieczeniowego.

W osobnym rankingu wyróżniono te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku (Top Improvers). W ubiegłym roku w Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Deichmann, Castorama, Pepco i CCC. Na dalszych miejscach znalazły się H&M, Reserved i Żabka. Listę Top Improvers zamykają Sinsay, Hebe  i Wólczanka.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, komentuje: - Na liście Best Brands znajdują się te marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii  można te relację utrzymać, a nawet znacząco poprawić wizerunek - mówi. - Skorzystały z te firmy, które nie zrezygnowały z komunikacji, dbając o to, by w trudnych chwilach być jeszcze bliżej konsumentów - uważa.

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2020 r. monitorowano w Polsce ok. 200 marek.         

                    
                                                                              

Katarzyna Pierzchała 4012 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.