Black Friday 2020: stacjonarnie, nie tylko w sieci

Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland, Carrefour czy Tesco - największe sieci startują z promocjami z okazji przypadającego na 27.XI Czarnego Piątku. W tyle nie pozostają e-platformy, jak choćby największa w Polsce - Allegro. Sprawdziliśmy, co proponują.

Black Friday (a także Cyber Monday w e-sklepach) z roku na rok cieszą się większą popularnością. Wiedzą o tym sieci handlowe, które nie ograniczają się tylko do konkretnych dni festiwalu wyprzedaży, czyli Czarnego Piątku (27.XI) i Cyber Poniedziałku (30.XI), ale proponują klientom wyprzedaże i rabaty przez cały tydzień.

Biedronka
Tak jest m.in. w sieci Biedronka, gdzie przez cały tydzień (od poniedziałku 23 listopada do niedzieli 29 listopada włącznie) każdy klient sieci dokonujący zakupów przy użyciu aplikacji Glovo może liczyć na darmową dostawę produktów z Biedronki. Jedyny warunek, który musi spełnić to e-zakupy warte powyżej 99 zł. Dotąd, aby dostawa była darmowa, konieczne było wydanie na produkty z Biedronki minimum 199 zł. E-zakupów w sklepie internetowym Biedronki można dokonywać przez 7 dni w tygodniu: również w niedziele niehandlowe i w godzinach dla seniorów (poniedziałek-piątek godz. 10:00-12:00). Nie ma limitów wagowych dostawy. Zamówienia można składać w godzinach 10:00-22:30; w wybranych miastach od 8:00. Oferta obowiązuje w 27 miastach, gdzie Biedronka współpracuje z Glovo i ważna jest od 23 do 29 listopada.

Carrefour
Od czwartku 26 listopada do soboty 28 listopada we wszystkich hipermarketach i supermarketach sieci będzie można kupić zabawki z rabatem do -50% w postaci e-bonu. W tym samym terminie sieć proponuje kapcie i piżamy damskie, męskie i dziecięce w promocyjnej ofercie -60% na drugi tańszy produkt (rabat udzielany przy kasie). Ponadto posiadacze aplikacji Mój Carrefour będą mogli w tym terminie skorzystać z promocji -20% na małe AGD z kategorii Uroda oraz wybrane telewizory (rabat w postaci e-bonu). Z promocji korzystać mogą również klienci internetowego sklepu carrefour.pl. W ofercie Black Friday znajdują się przede wszystkim artykuły z kategorii elektronika - np. tablet, drukarka, kamera sportowa, smartfon, dysk zewnętrzny, mikrofala, odkurzacz czy suszarka spożywcza. Nie brakuje również rabatów na zabawki, a także produkty dla domu - np. zastawy stołowe, komplety kieliszków, garnki, świetlne girlandy. Oferty ważne są od 24 do 28 listopada. Ponadto, z okazji Cyber Monday, w dniach 29-30 listopada w sklepie internetowym Carrefour nabyć będzie można wybrane gry i zabawki z dodatkowym rabatem promocyjnym sięgającym 20%, a wybrane produkty z asortymentu małe AGD czy słuchawki i produkty audio z 15% zniżką.

Empik
Także w Empiku okres największych wyprzedaży w roku potrwa cały tydzień. Do 29 listopada w ramach Black Week na klientów czekają atrakcyjne oferty. Akcja obowiązuje zarówno na Empik.com, jak i we wszystkich salonach stacjonarnych, które pozostają otwarte także w galeriach handlowych. Czarny Tydzień rozpocznie się flagową akcją „3 za 2”, w ramach której klienci mogą zakupić trzy książki w cenie dwóch. W kolejnych dniach można się spodziewać podobnej promocji także w innych kategoriach produktów. Atrakcyjnymi rabatami zostaną objęte także zabawki, elektronika, perfumy oraz inne kategorie dostępne w sklepie internetowym Empik.com.

Kaufland
W tym roku w ramach akcji Big Black Week klienci sieci Kaufland mogą liczyć na specjalne oferty m.in. sprzętu AGD, elektroniki użytkowej, odzieży czy akcesoriów samochodowych. Ceny dziesiątek produktów zostały obniżone nawet o ponad 60%. Big Black Week w sieci Kaufland to zapowiedź zbliżającego się Black Friday. W tym roku akcja rozpoczęła się w czwartek 19 listopada i potrwa do środy 25 listopada. Promocją objęto kilkadziesiąt produktów: naczynia kuchenne i sztućce, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły do sprzątania
i czyszczenia, drobną elektronikę użytkową, narzędzia do domowego warsztatu, a także odzież sportową. Ponadto z okazji Big Black Weekend atrakcyjną promocję Kaufland przygotował również dla uczestników programu lojalnościowego Payback. Wszyscy, którzy wymienią min. 3000 punktów na zakupy w trakcie trwania akcji, otrzymają zwrot w wysokości 1000 punktów na swoje konto.

Lidl
Już od poniedziałku, 23 listopada, we wszystkich stacjonarnych placówkach sieci oraz w internetowym sklepie ruszył Black Week, a wraz z nim promocje nawet do 80%. Taniej można kupić, m.in. odzież, akcesoria i urządzenia kuchenne, artykuły do domu, narzędzia oraz wiele innych. W pierwszy dzień wyprzedaży przecenione zostaną urządzenia i akcesoria z kategorii „Kuchnia” oraz „Łazienka”, a także inne artykuły domowe. W czwartek, 26 listopada, uruchomiona zostanie kolejna promocja – w niższych cenach oferowane będą głównie narzędzia oraz jeszcze więcej produktów przydatnych w domu. Z kolei w piątek, 27 listopada przecenione zostaną artykuły z różnych kategorii, od odzieży aż po telewizory. Piątek to również superpromocje na odzież. Sobota to kolejny, ale już ostatni dzień czarnego tygodnia w Lidlu. W tym czasie do oferty trafi jeszcze więcej przecenionych artykułów, takich jak tekstylia, akcesoria dziecięce, sprzęt elektryczny czy narzędzia.

Media Markt
MediaMarkt już od początku listopada podgrzewa atmosferę kusząc licznymi promocjami. Już od poniedziałku, 23 listopada sieć zaprasza fanów nowych technologii do finału akcji pod hasłem „XXXL Black Friday”. Przeceny dotyczą produktów ze wszystkich kategorii i obowiązują zarówno w działających sklepach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym mediamarkt.pl. Promocja Black Friday XXXL w MediaMarkt obejmuje również szereg usług, które pozwolą od razu w pełni cieszyć się zakupionym sprzętem. Ponadto w przypadku zakupu produktu za co najmniej 99 zł, jego dostawa do domu lub wybranego punktu odbioru będzie bezpłatna. Dodatkowo za stosunkowo niską opłatę dodatkową sieć pomoże we wniesieniu sprzętu, zamontowaniu go czy uruchomieniu. Nowością jest również wybranie dostawy na konkretny dzień i przedział godzinowy dla wybranych produktów.

Netto
Black Week w Netto – superceny przez cały tydzień. Coroczne promocje z okazji Czarnego Piątku to doskonała okazja na zakup niezbędnych lub wymarzonych sprzętów, a także gwiazdkowych prezentów w niższych cenach. W Netto wielkie przeceny obowiązują przez cały tydzień. W trakcie trwającego od 23 listopada Black Week i Black Weekend można znaleźć szeroki wybór produktów z różnych kategorii – akcesoria i dodatki do domu, warsztatu czy samochodu. 

Tesco
Black Friday w Tesco to rabaty nawet do 50%. Z okazji Czarnego Piątku Tesco przygotowało dla swoich klientów wiele atrakcyjnych promocji. Od najbliższego czwartku (26 listopada) do soboty włącznie (28 listopada) posiadacze karty Clubcard skorzystają z 10% rabatu na całe zakupy. W tych dniach dodatkowo wszystkie zabawki dostępne będą w cenach obniżonych o 25%. Trwa również specjalna promocja na wybrane produkty z kolekcji do domu (HOME) oraz ubrania F&F - będzie można je nabyć nawet do 50% taniej. Szczególnie atrakcyjne rabaty przewidziane są dla posiadaczy karty Clubcard, którzy co tydzień mogą korzystać ze specjalnych ofert. Wszyscy zainteresowani dołączeniem do Klubu Clubcard mogą to zrobić przez internet rejestrując się na stronie https://tesco.pl/clubcard/dolacz/ lub składając wniosek o kartę w punkcie obsługi klienta w wybranych sklepach Tesco.

Allegro
Black Week na Allegro trwa 8 dni - od 23 do 30 listopada. W tym czasie na platformie zakupowej dostępne są setki tysięcy ofert w specjalnych cenach, a nowe okazje pojawią się każdego dnia. Black Week na Allegro obejmie produkty z najpopularniejszych kategorii na platformie, takich jak elektronika, gry, sprzęt AGD i RTV, moda, zabawki i wiele innych. Klienci będą mogli skorzystać z atrakcyjnych cenowo ofert na produkty znanych i lubianych marek, m.in. Xiaomi, Samsunga, Sony, Apple, Lego, Bosh, Calvin Klein czy Philips. Wszystkie oferty będą dostępne na allegro.pl/strefaokazji/black-friday lub w aplikacji mobilnej Allegro. Poza tym warto śledzić kanały social media, stronę główną czy też mailingi Allegro oraz powiadomienia z aplikacji mobilnej - właśnie tam na bieżąco będą pojawiać się wszelkie informacje o najciekawszych ofertach. Dodatkowo, klienci z Allegro Smart! mogą korzystać z darmowych dostaw do ponad 25 000 punktów odbioru i bezpłatnej dostawy do domu kurierem.

Joanna Hamdan 11833 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.