Wegańska czekolada szuka inwestorów

24 listopada ruszyła zbiórka crowdfundingowa nowej marki czekolad Las Vegan's.

To spółka córka Manufaktury Czekolady Chocolate Story, specjalizującej się w produkcji czekolady od ziaren kakaowca do gotowej tabliczki. Nową marką opatrzone będą czekolady bio i eko, całkowicie wegańskie, powstałe z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego, w kompostowalnych, pozbawionych plastiku opakowaniach. Na rozwój chce pozyskać blisko 1 mln zł. Pomóc w tym ma kampania crowdfundingowa WeganskaCzekolada.pl, która 24 listopada br. wystartowała na platformie Crowdway.pl. Zebrane środki spółka przeznaczy m.in. na zakup maszyn pakujących i rozwój linii produktowych.

Rzemieślnicza czekolada

Manufaktura Czekolady Chocolate Story to polska firma i jedna z niewielu na świecie, w której czekoladę wyrabia się bezpośrednio od ziaren kakaowca aż do tabliczki. Powstała z inicjatywy dwójki informatyków – Krzysztofa Stypułkowskiego i Tomasza Sienkiewicza, którzy zdecydowali się rzucić pracę w korporacji i stworzyć pierwszą w Polsce manufakturę czekolady. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nich Marcin Parzyszek, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy. Przez ponad 11 lat działalności manufaktury powiększył się nie tylko jej zespół, ale wzrosło również zainteresowanie rzemieślniczymi wyrobami.  Przychody spółki w 2019 roku wynosiły 5,8 mln zł netto, a rok wcześniej blisko 4,4 mln zł netto. Rośnie również zysk spółki netto, który w 2017 wyniósł 151 tys. zł, rok później 332 tys. zł, a w 2019 r. osiągnął wartość 349 tys. zł. Ubiegły rok spółka zakończyła z wynikiem EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) na poziomie 673 136,56 zł, wobec 515 837,28 zł w roku 2018.

W trendzie

Obecnie spółka podjęła kolejne wyzwanie – wprowadzenia na rynek wegańskiej czekolady produkowanej jedynie z ekologicznych składników, która będzie miała krótki, czysty skład. Produkty pod szyldem nowej spółki Las Vegan’s będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych z ekologicznego papieru, który w pełni podlega kompostowaniu w warunkach domowych. Będzie to pierwsza marka, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami. Wegańskie słodkości będą wprowadzane na rynek etapami, a pierwsze z nich pojawią się już w 2021 roku.

– W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie czterech linii produktowych. Na początek tabliczki, m.in. czekolada ciemna i czekolady z roślinnych zamienników mleka z dodatkami malin i pomarańczy, w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia i czwarta, najważniejsze dla nas linie, to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. Zakładamy, że cała linia produktowa gotowa będzie w drugiej połowie 2021 roku – mówi Marcin Parzyszek, prezes Las Vegan’s i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story. – W trzecim kwartale przyszłego roku planujemy również rozpoczęcie sprzedaży produktów Las Vegan’s, korzystając z istniejącej już sieci dystrybucji manufaktury, obecnej na rynku polskim i wielu rynkach zagranicznych – dodaje.

– Środki zebrane w ramach kampanii crowdfundingu inwestycyjnego przeznaczymy w ponad 50% na zakup maszyn pakujących. 30% zagospodarujemy na promocję i marketing, a 3% na dopracowanie receptur wegańskich czekolad i produktów. Docelowo każdy produkt pod szyldem Las Vegan’s zostanie poddany automatycznemu pakowaniu w ekologiczny papier i zostanie oznaczony certyfikatem BIO. Na wdrożenie certyfikacji przeznaczymy 5%, z kolei zakup opakowań to 10% uzyskanego budżetu – informuje Tomasz Sienkiewicz, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA i współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

W ramach inwestycji akcjonariusze – oprócz akcji spółki Las Vegan’s – otrzymają m.in. tabliczki czekolady z oferty Manufaktury Czekolady Chocolate Story, zaproszenia na warsztaty czekoladowe w lokalu w Łodzi lub w Warszawie czy limitowaną edycję plakatu kolekcjonerskiego Las Vegan’s z podpisem polskiej artystki BALSI. Minimalna wartość inwestycji to 99 zł.

– W zależności od wartości wkładu, akcjonariusze mają do wyboru pakiety: Ruszamy z kopyta, Wiewiórcze zapasy, Zajęcze przysmaki, Inżynier bóbr, Królowa lasu, Król lasu oraz pakiet Las Vegan’s. Wraz z kwotą inwestycji rośnie zestaw benefitów. Przykładowo dla inwestora z wkładem 9 999 zł przygotowaliśmy m.in. zwiedzanie fabryki czekolady, zestaw personalizowanych czekolad, pierwszeństwo w degustacji wegańskich nowości czy dożywotnią kartę rabatową do naszego sklepu. Wszystkim tym, którzy zdecydują się na zakup akcji przed 5 grudnia br., dostarczymy produkty z danego pakietu jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia – mówi Krzysztof Stypułkowski, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA i współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Po trzech latach będzie możliwe wyjście z inwestycji poprzez odsprzedaż akcji Manufakturze Czekolady Chocolate Story, po cenie uwzględniającej zwrot z inwestycji na poziomie 8% rocznie.

– Nasz trzyletni plan wdrożenia nowej marki zakłada obrót wynoszący 1,5 mln złotych pod koniec 2023 roku, przy marży EBITDA na poziomie 15%. W tym czasie zakładamy powstanie nowej linii produkcyjnej opakowań ekologicznych, uzyskanie certyfikacji opakowań BIO, a także budowę dystrybucji produktów Las Vegan’s w Polsce i na świecie – zapowiada Marcin Parzyszek.

– Rynek czekolady wciąż rośnie. Jednocześnie zaledwie 5% wszystkich nowych słodyczy, które pojawiły się na rynku między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Czas wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich, wprowadzając pyszną czekoladę opartą na rzemieślniczej produkcji – mówi Krzysztof Stypułkowski.

Magdalena Weiss 2912 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.