Krosno Glass zwiększa sprzedaż online

Krosno Glass współpracuje z Amazonem od 2018 r. Produkty marki są dostępne na 6 rynkach w Europie, wkrótce sprzedaż zostanie rozszerzona o kolejne kraje: Szwecję i USA.

W ubiegłym roku firma Krosno Glass zrealizowała 45 412 zamówień dla klientów Amazona, natomiast w tym roku jest to już 67 624, uwzględniając wyniki do końca września. Porównując liczbę zamówień zrealizowanych w 2020 r. za pośrednictwem serwisu Amazon z analogicznym okresem w 2019 r., Krosno Glass odnotowało wzrost liczby zamówień o 230%.

Szklane wyroby marki Krosno Glass trafiają do klientów na niemal 60 globalnych rynkach. Każdego dnia miliony ludzi korzystają z najwyższej jakości produktów o różnorodnym przeznaczeniu. Przez wiele lat spółka opierała się głównie na tradycyjnych kanałach sprzedaży, jednak kilka lat temu marka postanowiła zainwestować w rozwój e-commerce i tym samym rozpocząć współpracę z Amazonem.

Dziś sprzedaje produkty w Niemczech, Anglii, Francji, Hiszpanii, Holandii i we Włoszech, jednocześnie szykując się do debiutu w kolejnych krajach, m.in. w Szwecji czy USA. Ten ruch okazał się szczególnie ważny w dobie szybko postępujących zmian na światowych rynkach i niepewności wywołanej pandemią Covid-19. Dzięki Amazonowi marka zyskała możliwość szybkiego dotarcia do klienta ostatecznego, przy jednocześnie niskim koszcie szybkiego rozwoju biznesu na zagranicznych rynkach. Firma przyznaje, że ich produkty cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów z Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.

– E-commerce jest obszarem, który znacząco wpłynął na sposób, w jaki firmy starają się dotrzeć do swoich klientów i prowadzą biznes. Sprzedaż szkła również podlega tym mechanizmom oraz zmianom w sposobie zachowania konsumentów. W Krosno Glass doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten proces to olbrzymie wyzwanie, ale też wielka szansa dla naszej firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy swoje kompetencje i budujemy narzędzia, które, jesteśmy przekonani, pozwolą nam być jednymi z liderów sprzedaży w kanałach online w naszej branży – mówi Paweł Szymański, prezes Krosno Glass.

Pomimo trudnego czasu związanego z pandemią, Krosno Glass obserwuje dynamiczny wzrost sprzedaży produktów w całym kanale e-commerce, także za pośrednictwem Amazona. Wyniki z końca września wskazują, że sprzedaż w 2020 r. rośnie bardzo intensywnie w stosunku do ubiegłego roku – tylko w pierwszych 9 miesiącach 2020 spółka odnotowała wzrost na poziomie 48,9% w porównaniu z całym rokiem 2019. W ubiegłym roku firma zrealizowała 45 412 zamówień dla klientów Amazona, natomiast w tym roku jest to już 67 624, uwzględniając wyłącznie wyniki do końca września. Porównując liczbę zamówień zrealizowanych w 2020 r. z analogicznym okresem w 2019 r., Krosno Glass osiągnęło już 230% wzrostu.

Magdalena Weiss 2915 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.