Papierowe gazetki reklamowe najlepsze

Ponad połowa Polaków woli je dostawać zamiast posługiwać się aplikacjami.

Aplikacje cieszą się zaledwie 15-proc. popularnością wśród konsumentów. Nieco lepszy odbiór mają strony internetowe – wynika z badania przeprowadzonego na przełomie września i października przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Równocześnie 48% badanych uważa wręcz, że sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne. Natomiast 1/3 nie wyobraża sobie, by ich sklep mógł z nich zrezygnować.

- Konsumenci mają dobrą opinię na temat gazetek – zachęcają one do zakupów, ale jednocześnie pozwalają na oszczędności w domowym budżecie - mówi Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia. - Ta szczególna cecha przypisywana gazetce czyni ją tak skuteczną w działaniach sprzedażowych.

Aż 84% osób, które przeglądają gazetki, dzieli się pozyskanymi z nich informacjami z rodziną i znajomymi. W oczach konsumentów ten kanał komunikacji jest bardzo istotny, ponieważ niejednokrotnie pomaga stworzyć listę zakupów i często zwraca uwagę na produkty, których dany konsument nie kupuje na co dzień. Gazetki reklamowe są niezbędnym elementem podejmowania decyzji zakupowych w wielu domach, aż 52% badanych stwierdziło, że ulubioną przez nich formą gazetek reklamowych są te w wersji papierowej, co pozostawia w tyle elektroniczne na stronie internetowej (wybór 23%) oraz w aplikacji mobilnej sklepu (15%). Czasami jest to nawet czynnik determinujący wybór sklepu, w którym klient dokonuje zakupu.

Badanie zrealizowała firma ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB na przełomie września i października 2020 r. Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego epanel.pl.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.