Produkty roślinne: Unilever chce ich sprzedawać za 1 mld euro

W ciągu najbliższych 5-7 lat Unilever planuje osiągnięcie sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa i nabiału w wysokości 1 mld euro. A to w ramach globalnej inicjatywy Future Foods.

Unilever, właściciel marek takich jak Knorr, Lipton, Algida czy Ben & Jerry’s, ogłosił globalną inicjatywę Future Foods, której celem jest poprawa jakości życia ludzi i ochrona środowiska naturalnego. W ramach programu Unilever zachęcać będzie do wprowadzania do diety większej liczby produktów roślinnych i zmniejszania spożycia mięsa.

Unilever już od kilku lat stawia na rozwój portfolio produktów pochodzenia roślinnego. W 2018 r. firma przejęła The Vegetarian Butcher, a następnie rozszerzyła sprzedaż mięsa roślinnego tej marki na ponad 30 krajów. Już dziś produkty te są dostępne w Polsce - Unilever został dostawcą Whooperów pochodzenia roślinnego dla sieci restauracji Burger King oraz roślinnych nuggetsów do burgera „Wegger” dostępnego w sieci Żabka. Wkrótce produkty The Vegetarian Butcher znajdą się na sklepowych półkach w całej Polsce.

Firma wprowadziła na rynek pierwsze wegańskie lody, które zostały uznane przez PETA za najlepsze w 2019 r. w Wielkiej Brytanii. Co więcej, w ubiegłym roku Unilever zainwestował 85 mln euro w „The Hive”, centrum innowacji w dziedzinie żywności na Uniwersytecie Wageningen w Holandii. Wspiera ono badania nad składnikami pochodzenia roślinnego i alternatywami dla mięsa, wydajnymi uprawami, zrównoważonymi opakowaniami oraz pełnowartościową i zdrową żywnością.

Mniej odpadów, mniej cukru

W ramach projektu Future Foods Unilever zobowiązuję się też, że do 2025 r. zmniejszy o połowę ilość odpadów żywnościowych dzięki przeorganizowaniu globalnych łańcuchów dostaw (od etapu pozyskania surowca aż do transportu na sklepowe półki) oraz że podwoi na całym świecie liczbę produktów, zawierających znaczące ilości białka lub mikroelementów, np. witamin, cynku, żelaza i jodu.

Jednocześnie firma będzie kontynuować zmniejszanie kaloryczności, zawartości soli i cukru we wszystkich produktach: do 2022 r. 85% spożywczego portfolio Unilevera będą stanowiły produkty pomagające ograniczyć spożycie soli do maksymalnie 5 g na dzień, do 2025 r. 95% lodów sprzedawanych w opakowaniach będą stanowiły produkty zawierające maksymalnie 22 g cukru i 250 kcal w jednej porcji. To drugi krok kierunku zmniejszania kaloryczności produktów, ponieważ już w 2014 r. firma wprowadziła limit 110 kcal dla marek lodów dla dzieci.

Dodatkowo Unilever do 2023 r. planuje osiągnąć wolny od wylesiania łańcuch dostaw. Firma zainwestowała 1 mld euro w nowy fundusz na rzecz klimatu i przyrody. Zobowiązała się również, że do 2025 r. 100 proc. jej plastikowych opakowań będzie nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania, a także, że do 2039 r. osiągnie zerową emisję netto dla wszystkich produktów.

Joanna Hamdan 11576 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.