Zakupy w e-sklepach: listopaczka zamiast tradycyjnej przesyłki

Zbyt wysokie koszty dostawy, to często główny powód rezygnacji z e-zakupów w ogóle. Niezależny operator pocztowy Speedmail proponuje więc rozwiązanie tańsze niż przesyłka kurierska, ale jednocześnie skuteczniejsze niż zwykły list.

Listopaczka - bo o niej mowa - łączy niską cenę z monitoringiem przesyłki i potwierdzeniem doręczenia. Jej nadanie w standardzie listu zwykłego to koszt zaczynający się od 2 zł.

- Badania polskiego e-commerce pokazują, że formą dostawy, która najlepiej motywuje do zakupów przez internet, jest doręczenie zamówionego produktu bezpośrednio do domu lub pracy. Ponad połowa badanych wskazała na chęć otrzymywania przesyłek drogą pocztową. Nasza listopaczka trafia w potrzeby zarówno kupujących, jak i sprzedających - zapewnia Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.

Rozwiązanie to sprawdza się zwłaszcza w przypadku niskowartościowych produktów, które nie muszą być wysyłane priorytetowo czy za potwierdzeniem odbioru.

Na skorzystanie z listopaczki zdecydował się m.in. e-sklep AliCase.pl. - Produkty niskowartościowe stanowią 70% kupowanego u nas asortymentu. Są to głównie akcesoria GSM – etui do telefonów, szkła ochronne na ekran, kable USB i HDMI. W ich przypadku zamówienia pojedynczych sztuk są standardem - mówi Albert Gajda z AliCase.pl. - Wynika to z bardzo konkurencyjnych cen w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi. Choć koszt zakupionego u nas produktu łącznie z kosztami dostawy wychodzi korzystniej niż w tradycyjnym sklepie, zdecydowaliśmy się jeszcze go obniżyć, proponując klientom przesyłki w formie listopaczki - tłumaczy.

I tak przesyłka w formacie listu dociera do skrzynki adresata w ciągu czterech dni i jest dużo tańsza od innych form dostawy.

Speedmail to niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich.

Joanna Hamdan 11576 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.