Chiński gigant rośnie jeszcze bardziej

Jeden z dwóch największych detalistów online chińskiego rynku, platforma JD.com, zaliczyła doskonały III kwartał pomimo ustąpienia pandemii.

Pomimo, że Chiny nie doświadczyły drugiej fali zachorowań i w porównaniu z Europą, a zwłaszcza Ameryką, skutecznie walczą z rozwojem pandemii, tamtejsi konsumenci nie rezygnują z zakupów przez internet. JD.com, największa po Alibabie platforma sprzedażowa w Państwie Środka, tylko w samym trzecim kwartale roku zdobyła rekordową liczbę 24,2 miliona nowych użytkowników. 80% z nich to mieszkańcy mniejszych miast, gdzie nasycenie internautami robiącymi zakupy w sieci jest mniejsze.

Przychody giganta wzrosły o 29,2% do równowartości 25,7 miliarda dolarów. Najszybciej rozwijała się sprzedaż produktów związanych ze zdrowiem oraz żywności i to właśnie na rozwój kanału "supermarket i świeża żywność" JD.com chce teraz położyć nacisk.

Zysk netto wzrósł natomiast ponad 11-krotnie do 7,6 miliarda yuanów, co odpowiada 1,1 miliarda dol.

Na koniec września platforma miała 441,6 milionów aktywnych użytkowników, o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej.

- Dziś, gdy Chiny wychodzą z pandemii, cieszymy się, że nasi partnerzy biznesowi szybko wracają do zdrowia dzięki wsparciu naszej infrastruktury łańcucha dostaw online i offline - powiedział Richard Liu, prezes i dyrektor generalny JD.com. - Nasz konsumencki sposób myślenia stale się rozwija, a ponad 100 milionów nowych aktywnych użytkowników dołączyło do naszej platformy w porównaniu ze stanem sprzed roku. Aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta i lepiej służyć naszym partnerom biznesowym, nadal zwiększaliśmy zatrudnienie, nawet na tle niepewności wynikającej z COVID-u - dodał.

- Cieszymy się, że w tym kwartale pobiliśmy nowe rekordy w wielu naszych wskaźnikach finansowych i operacyjnych - powiedział z kolei Sandy Xu, dyrektor finansowy JD.com. - Zapewniliśmy silny wzrost przychodów we wszystkich naszych liniach produktowych, a także rekordową rentowność dzięki poprawie wydajności operacyjnej i osiągnięciu korzyści skali. Opierając się na solidnym i zyskownym wzroście, będziemy nadal inwestować w technologię i infrastrukturę, aby polepszyć jakość naszych usług - zapewnił.

Co ciekawe, pomimo tak imponujących wyników, akcje JD.com traciły w poniedziałek na giełdzie. Analitycy przypuszczają, że mogło się tak z powodu nieopublikowania prognoz, co spółka zwykle robiła.

Magdalena Weiss 2828 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.