"Piórko 2020": zwycięska książka już w Biedronce

"O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy" to tytuł zwycięskiej opowieści w 6. edycji konkursu "Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci", napisanej przez Agnieszkę Syczyło i zilustrowanej przez Magdalenę Starowicz.

Po otrzymaniu nagród finansowych o łącznej wysokości 200 000 zł, zwyciężczynie konkursu mogą znaleźć teraz swoje dzieło w sklepach Biedronka w całej Polsce, a klienci sieci – dzieci i ich rodzice poznają przygody Malwiny i skrywane dotąd tajemnice dziadka piwnicy. Książka kosztuje 9,99 zł.

- Historia Malwiny to opowieść o tym, jak pomaganie innym może być zaraźliwe. Ta historia mogła się wydarzyć w każdym polskim mieście czy miasteczku, ale dzięki pobudzającym wyobraźnię ilustracjom przenosi czytelnika w miejscu i czasie – opowiada Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka.

Konkurs „Piórko” to autorska inicjatywa największej dyskontowej sieci w Polsce, wspierająca czytelnictwo wśród najmłodszych oraz wspólne czytanie w rodzinie. W ramach pięciu edycji konkursu sprzedanych zostało już około 235 tys. ich egzemplarzy. Od 2015 roku Biedronka przekazała zwycięzcom konkursu nagrody w wysokości 1,2 mln zł.

Obecnie można znów nabyć zwycięskie książki z zeszłych lat: „Szary Domek” autorstwa Katarzyny Szestak („Piórko 2015”), „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej („Piórko 2016”), „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego („Piórko 2017”), „Mały Saj i wielka przygoda” Magdaleny Wiśniewskiej („Piórko 2018”) oraz „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej („Piórko 2019”).

Warto odnotować, że seria książek dla dzieci od Biedronki znalazła uznanie nie tylko wśród najmłodszych czytelników. „Szary Domek”, pierwsza z wydanych w konkursie „Piórko” książek, doczekała się adaptacji scenicznej na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku. Natomiast „O królewiczu, który się odważył” otrzymało wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku (w kategorii Książki) organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad najnowszym projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji objął Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Onet i Radio ZET.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4037 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.