Visa: tworzymy nową generację płatności cyfrowych

Dzięki programowi Fintech Partner Connect firmy i klienci zyskają lepszy dostęp do kluczowych innowacji w obszarze płatności cyfrowych.

Visa ogłosiła uruchomienie programu Visa Fintech Partner Connect. To nowa inicjatywa, dzięki której instytucje finansowe oraz detaliści będący klientami Visa w Europie będą mogli korzystać z pakietu udoskonalonych rozwiązań opracowanych przez Visa we współpracy z grupą partnerów fintechowych.

Bezproblemowy dostęp do innowacyjnych rozwiązań fintechowych poprzez program Fintech Partner Connect ma wesprzeć klientów Visa w zaspokajaniu zapotrzebowania konsumentów na nowe doświadczenia w obszarze płatności cyfrowych. Uruchomienie programu w Europie jest kontynuacją udanego projektu pilotażowego, dzięki któremu liczne grono klientów Visa już skorzystało z oferowanej w ten sposób specjalistycznej wiedzy.

- Panująca na całym świecie pandemia przyspieszyła zmiany zachowań konsumentów. Zapotrzebowanie na płatności cyfrowe i bankowość internetową oraz ich popularność nigdy nie były większe – mówi Sebastian Geldner, dyrektor rozwoju biznesu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Jego zdaniem oznacza to, że wiele instytucji finansowych oraz różnej wielkości przedsiębiorstw poszukuje możliwości szybkiego rozbudowania swojej oferty. - Visa Fintech Partner Connect umożliwia im to, ponieważ łączy specjalistyczną wiedzę Visa z rozwiązaniami tworzonymi przez czołówkę najbardziej innowacyjnych fintechów w Europie i oferuje nową generację rozwiązań cyfrowych – wyjaśnia Sebastian Geldner.

W programie Fintech Partner Connect uczestniczy 13 europejskich fintechów, dzięki którym klienci Visa uzyskają dostęp do następujących rozwiązań:

  • Cyfrowa podróż klienta z 11:FS Pulse – platforma do badań i benchmarkingu, która udostępnia na życzenie wideo pokazujące ścieżkę podróży klienta fintechów po spółki świadczące usługi finansowe z całego świata.

  • Analiza zdolności kredytowej z Aire – w nowatorski sposób wykorzystuje dane własne pożyczkodawców w ocenie zdolności kredytowej, dzięki czemu zapewnia im wgląd w sytuację kredytową danego konsumenta.

  • Ryzyko kredytowe dla MŚP z AccountScore – wykorzystuje technologię otwartej bankowości do zaawansowanej analizy transakcji dla firm świadczących usługi finansowe.

  • Kup teraz, zapłać później z ChargeAfter – pozwala sprzedawcom oferować spersonalizowane i natychmiastowe finansowanie od różnych pożyczkodawców, pozwalając tym ostatnim na zwiększenie bazy klientów.

  • Dane MŚP z Codat – łączy małe firmy z bankami i innymi instytucjami finansowymi poprzez uproszczenie i zintegrowanie oprogramowania do księgowości i zarządzania finansami na jednej platformie API.

  • Wyszukiwanie sprzedawców z Snowdrop Solutions – umożliwia wydawcom kart uproszczenie szczegółów transakcji wyświetlanych ich konsumentom poprzez udostępnianie im bardziej przejrzystych informacji handlowych.

  • Zgodność transakcji z Comply Advantage – globalna baza danych obejmująca konsumentów i firmy, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania działań polegających na praniu pieniędzy oraz przestępczości finansowej.

  • Świadoma bankowość z ecolytiq - analizuje transakcje płatnicze w czasie rzeczywistym, obliczając emisję CO2 na poziomie indywidualnym. Tym samym pomaga konsumentom zrozumieć ich wpływ na środowisko, zmienić nawyki i zrównoważyć pozostawiany przez nich ślad węglowy.

  • Zarządzanie subskrypcjami z Minna Technologies – stwarzanie klientom banków możliwości kontrolowania ich płatności w ramach subskrypcji. Daje im możliwość ich identyfikowania, anulowania i lepszego zarządzania w ramach aplikacji do bankowości mobilnej.

  • Cyfrowa weryfikacja tożsamości z Onfido – wykorzystuje wiedzę wypracowaną przez sztuczną inteligencją i człowieka do zdalnego potwierdzenia tożsamości użytkownika poprzez ocenę czy fotografia na dokumencie jest prawdziwa i porównanie jej z selfie użytkownika.

  • Zarządzanie budżetem i możliwościami finansowymi z OpenWrks – wykorzystuje otwartą bankowość w połączeniu z inteligentnymi chatbotami, dzięki temu pomaga firmom ulepszyć ich procedury udzielania pożyczek, a także udostępnia klientom aplikacje pomagające im lepiej zrozumieć swoje możliwości finansowe.

  • Platforma spersonalizowanego zaangażowania klienta z Personetics – wykorzystując analizę danych finansowych w czasie rzeczywistym, zapewnia oparte na nich proaktywne zaangażowanie. Dzięki rozumieniu zachowań finansowych danych osób, przewiduje ich potrzeby i działa w ich imieniu.

  • Rynek płatności i Escrow z Paycast (wspierane przez Shieldpay) – pozwala sprzedawcom internetowym i platformom handlowym w internecie przekierowywać i kontrolować płatności B2B i P2P, aby mogły w prosty i bezpieczny sposób płacić sprzedawcom internetowym, współpracownikom i freelancerom.

Efekty tej szerokiej współpracy poznamy zapewne już wkrótce.

 

Katarzyna Pierzchała 3914 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.