Zbigniew Grycan tłumaczy, dlaczego zamknął swoje lokale

Lodziarnio-kawiarnie Grycana pozostają zamknięte do odwołania, choć z ich oferty można by skorzystać na wynos. Według Zbigniewa Grycana ich otwarcie mijałoby się z celem.

Lodziarnie zostały zamknięte w ślad za nowymi obostrzeniami, które weszły w życie w sobotę 7 listopada i znacznie ograniczyły działalność galerii handlowych, a to w nich znajduje się gro tych punktów. To dlatego z ponad 150 lokali działających pod szyldem Grycan - Lody od pokoleń, obecnie działa ich tylko pięć. Są to miejsca w stolicy usytuowane na ul. Francuskiej, Grójeckiej, Korkowej, Puławskiej i na Wilanowie.

Co prawda z oferty lodziarni można by korzystać na wynos, ale według Zbigniewa Grycana (na zdjęciu z żoną Elżbietą i córką), twórcy i właściciela marki, takie rozwiązanie mija się z celem.

- Lodziarnio-kawiarnie, które znajdują się w galeriach handlowych to lokale z miejscami siedzącymi. Dostępna w nich oferta skierowana jest przede wszystkim do konsumpcji na miejscu - tłumaczy nam Zbigniew Grycan. - Tymczasem ze względu na wprowadzone ograniczenia możliwa jest jedynie sprzedaż na wynos, przy czym na terenie galerii handlowych, także w ich częściach wspólnych, nie można spożywać posiłków. W takiej sytuacji sprzedaż lodów, ciastek, czy kawy na wynos mija się z celem. Dlatego zdecydowaliśmy się czasowo zamknąć lokale w galeriach handlowych. Otwartych jest w tej chwili pięć naszych warszawskich lodziarnio-kawiarni, które znajdują się poza galeriami handlowymi - przypomina.

Zaznacza też, że lody pod marką Grycan niezmienne dostępne są w super- i hipermarketach, dyskontach a także sklepach handlu tradycyjnego. Cały czas działa również sklep internetowy firmy z dostawą na terenie Warszawy. Można w nim zamówić nie tylko lody, ale także ciasta, ciastka, torty i lody.

- Czekamy z niecierpliwością, aż sytuacja się unormuje i znowu w bezpiecznych warunkach będziemy mogli gościć klientów w naszych lodziarniach - dodaje Zbigniew Grycan.

Generalnie działalność lokali gastronomicznych, także cukierni i lodziarni, jest ograniczona wyłącznie do oferty na wynos od 24 października, gdy cała Polska stała się czerwoną strefą. Był to pierwszy etap wprowadzania nowych obostrzeń od czasu wiosennego lockdownu.

Marka Grycan – Lody od pokoleń obecna jest na rynku od 2004 r. W ciągu 16 lat istnienia firma Grycan rozwinęła największą rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni firmowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obecnie liczy ponad 150 lokali. Firma jest też liderem rynku lodów familijnych sprzedawanych w sklepach spożywczych.

Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli te lody korzystając tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą, przy wsparciu drugiej córki – Magdaleny.

Ilona Mrozowska 3860 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.