Delikatesy Centrum będą rosnąć o ponad 200 sklepów rocznie

Grupa Eurocash przewiduje osiągnięcie pułapu 2 400 placówek w sieci franczyzowej Delikatesy Centrum w ciągu następnych 4-5 lat - podał operator w raporcie finansowym.

Na koniec III kwartału 2020 r. liczba sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum wyniosła 1 356. To oznacza, że sieć będzie rosła rocznie o 209-261 placówek, przy założeniu, że pierwsza liczba oznacza osiągnięcie pułapu 2 400 sklepów w ciągu czterech lat, a druga – w ciągu 5 lat. 

Ekspansja zakłada trzy źródła wzrostu: przejęcia regionalnych sieci supermarketów, otwarcia sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców, oraz otwarcia własnych sklepów detalicznych, we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości. Całkowitą wartość inwestycji łącznie ze środkami przeznaczonymi przez deweloperów inwestujących w nieruchomości szacuje się na ok. 1,0 – 2,0 mld zł.

Plan rozbudowy zakłada osiągnięcie średniej powierzchni sklepu własnego na poziomie 350 mkw. (powierzchnia sprzedażowa).

Założenia te wydają się realne, tym bardziej, że Delikatesy Centrum to najmocniejsza sieć pod względem obrotów w Grupie Eurocash, w której ostatnio sporo się dzieje. Bieżący rok jest okresem dalszej integracji przejętych we wcześniejszych latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Jej finalnym etapem, zaplanowanym na czwarty kwartał tego roku, jest ujednolicenie asortymentu i rebranding sklepów Mila.

Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było natomiast przygotowanie do uruchomienia usługi „click&collect” w Delikatesach Centrum, dzięki której konsumenci mogą zamówić zakupy przez internet, a następnie odebrać je w wybranej placówce. Usługa ta jest dostępna już w ponad 1,2 tys. supermarketów w całej Polsce, a w ofercie online Delikatesów Centrum znaleźć można około 6,7 tys. produktów.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. Grupa rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Katarzyna Pierzchała 4524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.