Auchan z Glovo: wzrost zamówień poprzez aplikację

Sieć rozwija kanał e-commerce, wprowadza nowe usługi, partnerstwa i ścieżki zakupowe.

Polacy coraz chętniej korzystają z nowych form robienia zakupów, na co duży wpływ miało ostatnie doświadczenie związane z pandemią. Wielu klientów właśnie w tym bezprecedensowym czasie dokonało swoich pierwszych zakupów online doceniając wygodę oraz bezpieczeństwo tego kanału.

- W Auchan bacznie obserwujemy zmiany na rynku, przywiązujemy ogromną wagę do rozwoju kanału e-commerce. Zgodnie ze strategią Auchan 2022 budujemy więź z lokalnymi społecznościami, oferujemy nowe ścieżki zakupowe, które odpowiadają na aktualne potrzeby klientów – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/Digital/IT/Projektów w Auchan Retail Polska.

I tak latem br. sieć nawiązała partnerstwo strategiczne z Glovo. Współpraca ta rozwija się dynamicznie – obecnie już 55 sklepów Auchan w całej Polsce (hiper- i supermarkety) dostarcza produkty do klientów za pośrednictwem aplikacji Glovo. Wysoką dynamikę wzrostu odnotowuje również dostępna od lipca br. usługa click&collect.

Oferta produktowa usługi Glovo obejmuje ponad 1700 produktów spożywczych. Klienci mogą składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny ze sklepów Auchan objętych usługą. Obszar dostawy wokół sklepu obejmuje 3 km. Co ciekawe, coraz częściej w ten sposób klienci robią większe zakupy, a nie tylko zakupy impulsowe.

Oferta produktowa usługi click&collect jest znacznie szersza - ponad 6000 artykułów, w tym produkty świeże, owoce i warzywa, mięsa i wędliny, mrożonki, kosmetyki, wody i napoje, produkty spożywcze suche, artykuły dla dzieci oraz żywność dla zwierząt.

W 2021 r. planowane jest rozszerzenie działalność o dodatkowe punkty odbioru oraz dostawę do domu.

Małgorzata Piekarska dodaje również, że klienci, którzy lubią zaopatrywać się w produkty w tradycyjny sposób, mogą dokonywać zakupów w sklepach Auchan w bezpiecznych warunkach. Duża powierzchnia sprzedaży oraz duża liczba kas pozwala obsługiwać większą liczbę klientów w tym samym czasie, przy równoczesnym zachowaniu obowiązujących zasad reżimu sanitarnego.

Warto dodać, że również sieć Biedronka rozpoczęła współpracę z Glovo i notuje satysfakcjonujące ją wyniki. Pisaliśmy o tym tutaj.

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

Katarzyna Pierzchała 4043 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.