Danone: nie maksymalny zysk, ale i środowisko

Firma dołączyła do ruchu B Corp, który odchodzi od modelu biznesowego opartego jedynie na maksymalizacji zysku na rzecz ochrony środowiska.

Tytuł B Corp przyznawany jest na podstawie szczegółowej oceny funkcjonowania działalności firmy i jej wpływu na otoczenie. Certyfikat B Corp wydawany jest jedynie tym organizacjom, które spełniają restrykcyjne wymagania. Uzyskało go obecnie ponad 3,7 tys. firm z 74 krajów.

- W Danone rozumiemy, jak ważne jest równoważenie osiągania zysku ekonomicznego z budowaniem dobrostanu ludzi i planety. To dlatego jako odpowiedzialny producent między innymi zmieniamy nasze opakowania, tak by do 2025 r. były w 100% zdatne do ponownego użycia bądź recyklingu - mówi Paulina Kaczmarek, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w grupie spółek Danone.

W należącej do grupy Danone spółce Żywiec Zdrój stale poszerzana jest oferta opakowań wykonanych z materiałów z recyklingu, firma redukuje też ślad węglowy.

Z kolei w spółkach Danone, w tym w Nutricii, producent od lat wspópracuje z tymi samymi rolnikami i dostawcami mleka, warzyw lub owoców, pomagając im rozwijać swoje gospodarstwa. Z zespołem marki Alpro, której fabryka ma już certyfikat B Corp, firma pracuje nad wprowadzaniem opakowań w 89% wyprodukowanych z roślin, a docelowo chce osiągnąć poziom 100%.

- Angażujemy się też w działania na rzecz promocji właściwej diety, przyjaznej dla planety. I wreszcie – chociaż to zaledwie wycinek naszej działalności – we wszystkich spółkach sukcesywnie redukujemy ślad węglowy - dodaje Paulina Kaczmarek.

Zdjęcie: Shutterstock

Joanna Hamdan 11575 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.