Henkel: 15% sprzedajemy przez internet

Producentowi kosmetyków, detergentów i klejów wiodło się w III kwartale lepiej niż w poprzednim.

Po słabym II kwartale producent ogłosił zdecydowane przyspieszenie sprzedaży. Wprawdzie wciąż była ona niższa niż rok wcześniej, ale tylko o 1,5% i spadek ten głównie spowodowany był przeliczeniem lokalnych walut na euro. Organicznie bowiem Henkel odnotował wzrost o 3,9%. Przychody ze sprzedaży między lipcem a wrześniem wyniosły prawie 5 miliardów euro.

Po trzech kwartałach producent miał 14,485 mld euro sprzedaży. To nominalnie spadek o 4,5%, a organicznie o 2,1%, z czego za 1,9 p.p. odpowiada mniejsza sprzedaż wolumenowa, a tylko za 0,2 p.p. - wpływ zmian cen. Oznacza to, że mimo poprawy warunków Henklowi nie udało się jeszcze odrobić spadków z II kwartału.

Choć producent znany jest szerzej ze swoich produktów konsumenckich pod markami takimi jak Schwarzkopf, Persil, Bref czy Somat, największą część (44%) przychodów uzyskuje ze sprzedaży klejów i innych materiałów dla przemysłu. To ten dział ucierpiał najmocniej przez pandemię; w ciągu 9 miesięcy przychody spadły o 9,7%, a organicznie o 6,8% i wyniosły 6,43 mld euro.

Segment kosmetyków wyraźnie wzrósł w III kwartale, ale licząc od stycznia, też zaliczył spadki. Sprzedaż w wysokości 2,8 mld euro (19% sprzedaży całkowitej) była niższa rok do roku o 3,9%, a organicznie nawet o 4,2%.

Dobrze poradził sobie natomiast dział środków do prania i sprzątania. W tej kategorii Henkel odnotował wzrost sprzedaży w ciągu trzech kwartałów o 2,7% do 5,2 mld euro. Organicznie wzrost był jeszcze mocniejszy i wyniósł 5,8%, a w samym III kwartale - nawet 7,7%. Jak informuje producent, Pril, Bref i Somat zwiększyły sprzedaż dwucyfrowo, podobnie jak innowacyjne kapsułki do prania pod marką Persil.

Dzięki inwestycjom w technologię i marketing Henkel zwiększył też obecność w internecie.

- W trzecim kwartale mogliśmy również znacznie rozszerzyć naszą sprzedaż cyfrową i zwiększyć ich udział w całkowitej sprzedaży do ponad 15% - podkreślił prezes Carsten Knobel. Dodał jednak, że spodziewa się, że firma odczuje negatywne skutki pandemii także w IV kwartale i podtrzymał prognozę spadku sprzedaży w ujęciu organicznym o 1-2%.

Magdalena Weiss 2833 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.