Marki Dermika i Soraya w nowych rękach

Dołączą one do portfolio firmy Bielenda Kosmetyki.

Firma Bielenda Kosmetyki rozpoczęła procedurę włączenia do swojego portfolio marek segmentu skincare Orkla Group: Dermika i Soraya. To bezprecedensowy proces konsolidacji na polskim rynku kosmetycznym. Stosowne wnioski właśnie zostały złożone do UOKiK.

Po zatwierdzeniu przez organy ochrony konkurencji, transakcja zostanie sfinalizowana, a tym samym Soraya i Dermika dołączą do marek zarządzanych przez firmę Bielenda Kosmetyki: Bielenda, Bielenda Professional, SupremeLab, BodyBoom, FaceBoom, BabyBoom. jak zapewnia producent inwestycja przełoży się na wzrost udziałów rynkowych firmy głównie w segmencie kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, i pozwoli zdywersyfikować ofertę pod kątem pozycjonowania na półce.

- Jesteśmy przekonani, że obecna akwizycja wpłynie na przyspieszenie wzrostu wartości firmy. Jesteśmy jednym z najpoważniejszych graczy na rynku beauty w Polsce, a obecny ruch niewątpliwie ugruntuje naszą pozycję - mówi Marek Bielenda, prezes spółki.

Transakcja jest także szansą dla włączanych do portfolio marek na równie szybki rozwój jak marka parasolowa. Bielenda jest bowiem jednym z najsilniejszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich brandów – zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych.

- Przyłączenie tych dwóch marek do naszego portfolio jest źródłem ogromnej satysfakcji. Dermika i Soraya powstawały w tym samym czasie co nasza firma. Był to okres transformacji naszego kraju na wielu płaszczyznach – także gospodarczej. Powstawały nowe biznesy, za którymi stały osoby z ciekawymi pomysłami i odwagą. Tak też miało to miejsce w przemyśle kosmetycznym. Zawsze ogromnym szacunkiem darzyliśmy założycielkę marek Dermika i Soraya – Jolantę Zwolińską i wierzymy w potencjał tych marek - komentuje decyzję Marek Bielenda.

- Jesteśmy przekonani, że przez włączenie tych marek do Grupy Bielenda rozwiniemy ich potencjał nie tylko w handlu detalicznym, ale także w obrębie kosmetyki profesjonalnej. Przygotowujemy się również do wzmocnienia eksportu - nasza oferta będzie bezkonkurencyjna w zakresie asortymentu i wachlarza cenowego - dodaje Jacek Bielenda, członek zarządu firmy.

Bielenda Kosmetyki od przeszło trzydziestu lat oferuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Wdraża skuteczne rozwiązania pielęgnacyjne, łączące właściwości składników naturalnych z osiągnięciami nauki i technologii. Posiada własne centrum badawcze oraz nowoczesne linie produkcyjne w fabryce zlokalizowanej w Krakowie. Firma powstała w 1990 roku. Była efektem szerokiej biotechnologicznej wiedzy, doświadczenia, ogromnej determinacji, biznesowej wizji i intuicji założycielki firmy - Barbary Bielendy. Obecnie firma jest zarządzana przez kolejne pokolenie właścicielskie - za rozwój segmentu kosmetyki detalicznej odpowiada Marek Bielenda, prezes zarządu spółki, natomiast kosmetyka profesjonalna i eksport to kompetencje Jacka Bielendy, członka zarządu firmy. W czerwcu 2019 roku Bielenda przejęła kosmetyczny start-up BodyBoom. Rozwinęła tę markę o produkty do pielęgnacji ciała, twarzy i kosmetyki dla dzieci, wzmocniła dystrybucję, wprowadzając do tradycyjnego kanału sprzedaży.

Joanna Hamdan 11585 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.