Helio zwiększa przychody o 40%!

Przychody producenta bakalii znacząco wzrosły, spadły jednak zyski.

- W ostatnim roku obrotowym znacząco zwiększyliśmy naszą sprzedaż (40% r/r.) we wszystkich kanałach dystrybucji, w tym także istotnie rozwinęliśmy eksport, którego dynamika przekroczyła w poszczególnych kwartałach nawet 870%. Dzięki podjętym działaniom handlowo-marketingowym roczna sprzedaż Helio wyniosła już blisko ćwierć miliarda złotych rocznie - informuje spółka w raporcie finansowym.

Przypomina, że dysponuje jednym z największych w Europie zakładów w branży bakaliowej o bardzo dobrej logistycznie lokalizacji, a także wysokimi międzynarodowymi standardami produkcji potwierdzonymi certyfikatem BRC. Wciąż przy tym sukcesywnie inwestuje w infrastrukturalne przewagi konkurencyjne, co w minionym roku odzwierciedliło się m.in. rozbudową zakładu w Brochowie o prażalnię orzechów, kolejne powierzchnie magazynowo-produkcyjne i nowoczesne linie produkcyjne. jak ocenia zarząd, dzięki wizji, konsekwencji i stabilnej strukturze właścicielskiej firma realizuje wielkie przedsięwzięcia metodą "małych kroczków", nie obciążając nadmiernie kondycji finansowej. 

- Niestety w naszą beczkę sukcesów COVID-19 dokłada łyżkę dziegciu rodzącą pewien dyskomfort w prowadzeniu biznesu. Mimo wprowadzenia licznych dodatkowych procedur i rozwiązań organizacyjnych, pojawiło się dodatkowe ryzyko działalności, którym na bieżąco zarządzamy i czujnie monitorujemy. Rynek przy tym też nie jest łatwy - choć sprzedaż nam dynamicznie rośnie, rentowność jest już znacznie niższa niż kilka lat temu - informuje spółka. - W szczególności zmagamy się z wysokimi presjami cenowymi w branży, a także rosnącymi kosztami pracy i transportu. Wiosenny wybuch pandemii dodatkowo zatrząsł rynkiem walutowym, co także miało wpływ na działalność Emitenta. Nagła deprecjacja złotego względem kluczowych dla zakupów surowców walut - amerykańskiego dolara i euro - wpłynęła bowiem negatywnie na rentowność spółki i zyskowność zawartych już kontraktów - dodano.

Przychody Helio wzrosły rok do roku do ponad 234,6 mln złotych, o 40,4 % więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł jednak o 9,8% do 6,34 mln złotych. Na czysto spółka zarobiła 3,3 mln złotych wobec 4,83 mln zł rok wcześniej. A to spadek o 31,7%.

Magdalena Weiss 2848 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.