Rusza kolejna edycja programu "Zdrowo jeść"

Celem realizowanej przez Fundację Tesco we współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci akcji jest edukacja dotycząca zdrowego odżywiania, nauka przygotowywania posiłków oraz wsparcie w finansowaniu pełnowartościowych dań dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Dziewiąta edycja Ogólnopolskiego Programu Dożywiania Potrzebujących Dzieci "Zdrowo jeść" rozpocznie się już w listopadzie i obejmie podopiecznych 21 placówek Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Finał projektu planowany jest na wrzesień 2021 r.

Ważnym elementem programu "Zdrowo jeść" jest także edukacja. Uczestnicy programu biorą aktywny udział w szeregu działań umożliwiających im zdobycie praktycznej wiedzy na temat racjonalnego żywienia i niemarnowania żywności – począwszy od czynnego zaangażowania w komponowanie jadłospisu, poprzez zakupy, aż po przygotowanie posiłków.

W nowej edycji, aby sprostać wyzwaniom, jakie niesie za sobą pandemia COVID-19 oraz biorąc pod uwagę decyzję o czasowym zawieszeniu stacjonarnej działalności niektórych placówek Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, Fundacja Tesco umożliwi wykorzystanie środków finansowych na przygotowanie paczek żywnościowych dla rodzin podopiecznych, którzy na co dzień korzystali z posiłków wydawanych w placówkach. Podobne rozwiązanie wdrożono na wiosnę przy pierwszej fali zachorowań.

W poprzednim roku pomoc dotarła do 687 dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych zjawiskiem wykluczenia społecznego oraz niedożywieniem. Sfinansowano ponad 100 000 posiłków. Działania podejmowane w ramach akcji skierowane są na pomoc socjalną i edukację, a każda z placówek biorących udział w programie otrzymuje od Fundacji Tesco dotację. Otrzymane środki przeznaczane są na zakup żywności lub niezbędnego wyposażenia kuchennego, umożliwiającego higieniczne i estetyczne przygotowanie posiłków.

W ciągu ośmiu lat Fundacja Tesco, przy strategicznym partnerstwie Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, ufundowała prawie 1,2 mln posiłków dla 6 769 dzieci. Łączna kwota, która została przekazana na ten cel wyniosła ponad 2,8 mln złotych. Projekt finansowany jest w głównej mierze ze środków pochodzących ze zbiórki publicznej prowadzonej w sklepach Tesco w całym kraju.

Joanna Hamdan 11620 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.