Lewiatan: druga książka stawia na lokalność

PSH Lewiatan przygotowała prawdziwą gratkę dla miłośników kuchni i lokalnych smaków. Od 5 listopada w sklepach sieci będzie dostępna druga edycja książki kucharskiej "Gotuję z Lewiatanem".

Książka „Gotuję z Lewiatanem. Wybieram lokalne smaki” to 80 przepisów z 10 kulinarnych regionów Polski. Poszczególne rozdziały otwiera wstęp ambasadora danego regionu, wśród których są m.in. Rozalia Mancewicz, Adam Borowicz czy Koło Gospodyń Wiejskich z Luchowa Dolnego.

Inspirując się bogactwem lokalnych przysmaków, Lewiatan podobnie, jak w pierwszej edycji książki, wzbogacił każdy przepis o krótki film kulinarny, który pomoże jeszcze sprawniej przygotować wybraną potrawę. Każdy przepis posiada kod QR, który po zeskanowaniu przeniesie czytelnika do filmu wideo na kanale „Gotuję z Lewiatanem”. Nowa książka to również zbiór ciekawostek, nawiązujących do polskich zwyczajów, tradycji i historii regionów.

– Dziś coraz więcej Polaków świadomie sięga po lokalne produkty. Wybiera je nie tylko ze względu na bliskość, wysoką jakość i świeżość, ale również ze względu na lokalne więzi i zaufanie do tego, co tworzą przedsiębiorcy z naszego sąsiedztwa - mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu w Lewiatan Holding SA. - Lewiatan lokalność ma w DNA. Od 26 lat wspieramy lokalnych producentów i dostawców. Dziś w naszej kolejnej książce chcemy w nowej odsłonie pokazać lokalne kuchnie oraz ludzi i historie, które za nimi stoją – dodaje.

Najnowsza edycja książki „Gotuję z Lewiatanem” to również element zorganizowanej przez Polską Sieć Handlową Lewiatan kampanii „Wybieram lokalne”. Jej celem jest pokazanie, że warto wspierać lokalność i wybierać zdrowe i świeże produkty, które pochodzą od polskich producentów i rolników oraz jak duże jest dziś znaczenie lokalnych relacji i więzi. To również odpowiedź na rosnącą rolę patriotyzmu konsumenckiego - polscy konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej sięgają po produkty z najbliższej okolicy.

Badanie „Zwyczaje zakupowe Polaków” przeprowadzone w lipcu tego roku pokazało, że 77% rodaków zwraca uwagę na pochodzenie produktów, które kupuje. A blisko 50% badanych uważa, że największym atutem zakupów w sklepach w najbliższym sąsiedztwie jest świeżość produktów.

- „Gotuję z Lewiatanem” to książka idealna zarówno dla amatorów poszukujących inspiracji, jak i dla znawców kuchni – uważa Adam Borowicz, gospodarz programu telewizyjnego „Co je Borowicz na Śląsku?”, jeden z ambasadorów książki. - Doskonale łączy w sobie tradycyjne przepisy i babcine receptury z nowoczesnym podejściem, dopasowanym do współczesnych trendów kulinarnych. Przepisy zostały opracowane tak, by można je było sprawnie przyrządzić we własnym domu – podkreśla.

Pierwsze wydanie „Gotuję z Lewiatanem” cieszyło się tak dużą popularnością, że konieczny był  dodruk książki. Dzięki edukacyjnym treściom oraz przemyślanemu połączeniu jej potencjału z mediami społecznościowymi, pierwsza edycja "Gotuję z Lewiatanem" została doceniona w międzynarodowym konkursie Pearl Impact Awards 2019. Był to jedyny projekt z Polski, który znalazł się w gronie nagrodzonych i otrzymał tak prestiżowe wyróżnienie.

- Druga edycja wydania to odpowiedź na trendy kulinarne obserwowane wśród Polaków, którzy coraz chętniej sięgają po dobre, zdrowe i przede wszystkim smaczne produkty lokalne – mówi Paulina Kaśnikowska, koordynatorka wydania z zespołu Agory, który przygotowywał publikację.

Książka „Gotuję z Lewiatanem. Wybieram lokalne smaki” będzie dostępna w sklepach Lewiatan w całej Polsce od 5 listopada. Aby móc ją kupić w specjalnej, atrakcyjnej cenie, należy zebrać 10 naklejek. Jedna naklejka będzie wręczana klientowi za zakupy o wartości minimum 30 zł.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30.000 pracowników. PSH Lewiatan zajęła w 2019 roku 7. miejsce w rankingu „Największych pracodawców” w Rzeczpospolitej. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.

 

Katarzyna Pierzchała 3920 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.