Ruch w centrach handlowych wyraźnie mniejszy

Odwiedzalność w centrach handlowych w dniach 19-25 października spadła o 30% rdr, poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych.

W tygodniu od 19 do 25 października wskaźnik odwiedzalności w centrach handlowych wyniósł średnio 70% wartości ubiegłorocznej – podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). To o 10 punktów procentowych mniej niż w poprzednim tygodniu.

– Uwagę zwraca sobotni wynik odwiedzalności. Tego dnia weszły w życie kolejne obostrzenia, a liczba klientów spadła o 35% w stosunku do rezultatu z ubiegłego roku – napisano w komunikacie prasowym PRCH.

W najtrudniejszej sytuacji niezmiennie znajdują się największe obiekty handlowe.
 
– Od początku pandemii osiągają one niższe wyniki odwiedzalności niż małe i średnie nieruchomości komercyjne w porównaniu z rezultatami z ubiegłego roku. W badanym tygodniu zanotowały footfall niższy o 7-9 p.p. od mniejszych obiektów – podała PRCH.
 
Najtrudniejsza sytuacja jest w regionie wschodnim. Tam odwiedzalność w ubiegłym tygodniu była prawie o połowę niższa niż przed rokiem.
 
– Warto podkreślić, że już wiosenny lockdown mocno zdestabilizował sytuację finansową wielu podmiotów z branży handlowej, które mozolnie zaczęły odrabiać straty i obecnie muszą zmierzyć się z kolejnymi zagrożeniami. Wprowadzenie kolejnych ograniczeń może zagrozić przyszłości wielu podmiotów z sektora handlowego –
powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.
Dane pochodzą z obiektów, których powierzchnia (4,14 mln mkw. GLA) stanowi 33 proc. rynku centrów handlowych w Polsce.
 
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) zrzesza ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.
 
(PAP Biznes)
 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.