InPost zwiększył sieć paczkomatów do 9 tys.

Firma rozbudowuje infrastrukturę logistyczną w obliczu drugiej fali pandemii.

Do obsługi zwiększającego się wolumenu przesyłek InPost rozwija swoją infrastrukturę logistyczną – uruchomił drugą po sortowni w Piotrkowie Trybunalskim centralną sortownię w podwarszawskim Mszczonowie. Ponadto firma podpisała umowę na instalację 880 nowych paczkomatów przy placówkach sieci Delikatesy Centrum, organizowanej przez Grupę Eurocash.

InPost podał, że według raportu Gemius z marca 2020 roku paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61 proc. kupujących w internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 pkt. proc. w porównaniu do 2019 roku.
 
InPost to operator logistyczny, który należy do amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International i KKR.
Przypomnijmy, że w październiku InPost uruchomił drugą po tej działającej w Piotrkowie Trybunalskim - sortownię centralną we Mszczonowie, 50 km od Warszawy. Nowy obiekt zlokalizowany w P3 Logistic Parks Mszczonów ma powierzchnię 17,3 tys. mkw. pełni funkcję centrum crossdockowego obsługującego oddziały InPost z całego kraju oraz centrum sortowniczego dla kluczowego rejonu Warszawy.
 
- InPost powiększa swoje zaplecze logistyczne ze względu na rosnące zainteresowanie usługami, w tym zwiększonymi wolumenami spowodowanymi nawrotem epidemii koronawirusa - podała spółka.

Liczba Paczkomatów przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 - informuje InPost w komunikacie). Paczkomaty InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl oraz Kaufland i w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost.

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

(PAP Biznes/InPost)
 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.