Żywiec zwiększył zysk o osiem procent

Zysk netto Grupy Żywiec przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 roku wzrósł do 118,4 mln zł ze 109,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 158,4 mln zł wobec 153,1 mln zł przed rokiem. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły do 1,145 mld zł z 1,077 mld zł.

Po trzech kwartałach 2020 r. grupa ma 168,4 mln zł zysku netto, 256,9 mln zł zysku EBIT i 2,987 mld zł przychodów. W analogicznym okresie 2019 roku zysk netto wynosił 207,2 mln zł, zysk operacyjny 284 mln zł, a przychody 2,806 mld zł.
 
– Pomimo dobrej pogody w sezonie letnim, wzrostu udziałów rynkowych i przychodów w trzecim kwartale, na wynik Grupy Żywiec wpłynęło przyspieszenie negatywnych zmian na rynku i znaczny wzrost kosztów produkcji – podała spółka.
 
Jak napisano, w ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku przychody grupy wzrosły o 6 proc. rdr, podczas gdy koszty produkcji i opakowań wzrosły o 13 proc. Spółka tłumaczy, że jest to związane przede wszystkim z przyspieszeniem wzrostu mniej rentownych kanałów dystrybucji oraz wzrostem udziału opakowań jednorazowych w strukturze sprzedaży oraz negatywnym wpływem kursów walut.
 
– Funkcjonujemy w czasie ogromnej niepewności na rynku spowodowanej rozwijającą się epidemią oraz dużymi zmianami w zachowaniach konsumentów. Częściej robią dziś zakupy w sieciach dyskontowych i chętniej wybierają piwo w opakowaniach jednorazowych. To wpływa na rentowność spółki – powiedział, cytowany w raporcie, Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec.
 
Grupa podała, że obserwując rosnącą niepewność w otoczeniu i dalszy wzrost kosztów, podjęła działania mające na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej i skupienie na źródłach przewagi. Firma uruchomiła program transformacyjny zakładający uproszczenie biznesu, koncentrację zasobów na kluczowych obszarach działania i rezygnację z niestrategicznych aktywów.
 
W październiku Grupa Żywiec podpisała list intencyjny wyrażający zamiar sprzedaży na rzecz Van Pur 100 proc. udziałów w spółce Browar Braniewo, wraz z prawami do marek „Kuflowe”, „Braniewo” i „Jasne że Pełne” oraz aktywów związanych z produkcją tych piw. Finalizacja tej transakcji jest uzależniona od zgody prezesa UOKiK i wymaga pomyślnego zakończenia procesu due diligence. Jednocześnie Grupa Żywiec prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami odnośnie do sprzedaży Browaru Zamkowego Cieszyn.

(PAP Biznes)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.