Procter & Gamble wprowadza innowację w dziedzinie opakowań

Od 2021 roku produkty marek Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie będą dostępne w aluminiowych butelkach, które będzie można wielokrotnie napełniać.

Wprowadzenie takich opakowań w ramach działań Responsible Beauty jest częścią szerszej strategii dotyczącej zrównoważonego rozwoju – Ambition 2030, której cele zostały ogłoszone w 2018 roku.

- Musimy odwrócić falę kryzysu związanego z zanieczyszczeniem środowiska plastikowymi odpadami i nie mamy w tej kwestii czasu do stracenia. Stawką jest ochrona naszej planety. Dlatego ogłaszamy dzisiaj innowację  dotyczącą opakowań, dzięki której już w 2021 roku nasi konsumenci będą mogli korzystać z pięknych aluminiowych butelek wielokrotnego użytku i opakowań uzupełniających - mówi Artur Litarowicz, senior vice president, general manager of Hair Care P&G Europe, prelegent Reuters Responsible Business Summit.

- Wiemy, że to dopiero początek zmian. Jest o wiele więcej do zrobienia i jestem dumny, że P&G Beauty jest motorem pozytywnych zmian w całej Europie. Jednocześnie, we właściwym tempie zbliżamy się do osiągnięcia celów w zakresie inicjatywy Responsible Beauty, wyznaczonych na rok 2030 - dodaje.

Wprowadzenie po raz pierwszy w historii P&G Beauty aluminiowych butelek szamponów do włosów, do powtórnego wykorzystania oraz wdrożenie systemu ponownego napełniania opakowań, pozwoli w znacznym stopniu ograniczyć, a następnie wykorzystać ponownie i przetworzyć opakowania produktów marek takich jak H&S, Pantene, Herbal Essences i Aussie. Dzięki temu firma przyspiesza realizację celów dotyczących zrównoważonego rozwoju ogłoszonych w ramach strategii Responsible Beauty w czerwcu 2020 roku.

P&G Beauty poinformowało również o znaczących postępach w działaniach zmierzających do zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50% do końca roku 2021. Ich efektem będzie ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku o ponad 300 000 ton. Aby móc osiągnąć ten cel, należałoby przy jednoczesnym obniżeniu wagi opakowań, zwiększyć w nich zawartość materiałów pochodzących z recyklingu oraz wykorzystywać bardziej skoncentrowane formy produktu.

- Zobowiązaliśmy się umożliwiać i inspirować odpowiedzialną konsumpcję poprzez wprowadzanie innowacji w naszych produktach i opakowaniach. Nasze wiodące marki kosmetyczne wpływają na życie milionów ludzi w Europie. Wprowadzone działania pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnego plastiku zgodnie z zobowiązaniami przyjętymi przez P&G w dokumencie Ambition 2030. Nie chodzi już o to, czy i co możemy zrobić, ale jak szybko możemy to zrobić – właśnie teraz mamy okno na przyjęcie nowego zrównoważonego stylu życia - powiedziała
Virginie Helias, chief sustainability officer P&G.

Joanna Hamdan 11585 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.