CHEP wspiera optymalizację łańcucha dostaw Auchan

Jako pierwszy dostawca usług poolingowych w Polsce, CHEP zastosował opracowane i sprawdzone na światowych rynkach narzędzia do analizy efektywności łańcucha dostaw Auchan.

 CHEP poddał analizie łańcuch dostaw jednej z największych sieci hipermarketów w Polsce. Badanie wykazało, że wzrost udziału niebieskich palet w magazynach skraca i upraszcza procesy związane z przyjęciem dostaw, logistyką magazynową oraz obsługą sklepów Auchan. A konkretnie, że zastąpienie białej palety plastikową paletą CHEP pozwoliło skrócić czas przyjęcia dostawy o 39%, zwiększyć efektywności procesów sklepowych o 64%, jak również wyeliminować zbędne procesy w operacjach magazynowych Auchan, takie jak kontrola palet, obrót kwitami paletowymi, czy zwrot palet do dostawców.

- Wdrażamy różnorodne narzędzia, od analiz end-to-end poprzez przygotowanie wirtualnych koncepcji nowych rozwiązań. Wykorzystując naszą wiedzę i nowoczesne technologie, jak wirtualny sklep, przybliżamy wartości jakie nasze rozwiązania dostarczają dla różnych kategorii produktowych i w różnych formatach sprzedażowych – tłumaczy Jacek Sałaciński, retail key account manager w firmie CHEP. - Korzystając z tych doświadczeń możemy jeszcze lepiej i efektywniej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów – uważa.

Auchan koncentruje się na tworzeniu nowej generacji handlu, łącząc tradycyjne formaty z alternatywnymi ścieżkami zakupowymi. Wraz z gwarancją dostępności i atrakcyjnej ceny, klienci sieci otrzymują dziś alternatywne ścieżki zakupowe, takie jak model drive, ścieżki internetowe, sklepy autonomiczne czy możliwość szybkiej dostawy zakupów do domu.

- Innowacyjne podejście wymaga wzmocnienia współpracy z doświadczonym partnerem. Współpraca z CHEP umożliwiła nam dostęp do niezbędnych narzędzi oraz wiedzy pozwalającej na optymalizację procesów logistycznych – nie ukrywa Ewelina Orska, kontroler zarządzania supply chain i logistyki w Auchan.

CHEP pomaga przemieszczać więcej towarów do większej liczby odbiorców niż jakakolwiek inna firma na świecie. Palety i pojemniki tworzą niewidoczny kręgosłup globalnego łańcucha dostaw, a uczestniczą w nim największe światowe marki, którym pomagamy transportować więcej towarów do większej ilości odbiorców w sposób wydajny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionier gospodarki współdzielenia firma CHEP stworzyła jedną z najbardziej zrównoważonych organizacji logistycznych, promując model poolingu zasobów oparty na wielokrotnym użytkowaniu i współdzieleniu nośników.

CHEP działa głównie w segmencie produktów szybko zbywalnych (np. produkty spożywcze, AGD i środki higieny osobistej), świeżych produktów, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. CHEP zatrudnia około 11 300 pracowników. Firma CHEP dysponuje pulą około 330 milionów palet i pojemników dostępnych w sieci składającej się z ponad 750 centrów serwisowych, które wpierają ponad 500 000 punktów sieci dystrybucji m.in. takich globalnych marek jak Nestlé, Procter & Gamble, Sysco.

Jako część grupy Brambles, CHEP działa w około 60 krajach, prowadząc największe operacje w Ameryce Północnej i Europie. W Polsce istnieje od 19 lat, a z jego systemu korzysta ponad 900 przedsiębiorstw, w tym zarówno firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 30 milionów palet swoim klientom oraz odbiera palety z blisko 10 000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w siedmiu centrach serwisowych - Kampinos, Radom, Świętochłowice, Gądki, Bydgoszcz, Niewiadów, Wrocław.

Katarzyna Pierzchała 3914 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.