Wawel: niższe przychody, niższe zyski

Pandemia zaszkodziła producentowi czekolady. Konsumenci kupują mniej słodyczy niż przed koronawirusem.

Producent tabliczek czekoladowych i pralin, firma Wawel, opublikowała wyniki za 9 miesięcy 2020 roku. Sprzedaż krajowa wyniosła w tym czasie niespełna 273 miliony zł wobec przeszło 333 mln złotych rok wcześniej. Wzrósł natomiast eksport z 42,6 mln zł do 47,8 mln zł. Ogółem przychody ze sprzedaży były jednak niższe od tych z analogicznego okresu 2019 roku o ponad 58 mln złotych.

- W związku z pojawieniem się pandemii, której następstwem było czasowe zamrożenie gospodarki krajowej, spółka praktycznie natychmiast podjęła działania, których celem było ograniczenie kosztów związanych z bieżącą działalnością operacyjną i w efekcie dostosowaniem spółki do nowej rzeczywistości i zmienionego otoczenia - wyjaśnia Wawel w sprawozdaniu finansowym. - Wprowadzone w kraju na przełomie pierwszego i drugiego kwartału restrykcje związane z pandemią spowodowały dla konsumentów istotne ograniczenia w dostępie do znacznej części sklepów stacjonarnych (sklepy małoformatowe, dyskonty, super- i hipermarkety), a w perspektywie średnioterminowej wpłynęły na zmianę zachowań i nawyków zakupowych konsumentów, co z kolei przełożyło się na rotację naszych produktów na półkach sklepowych, a w ostatecznym efekcie wpłynęło na poziom sprzedaży w trzecim kwartale - raportuje zarząd spółki.

I dodaje, że chociaż od maja obserwowany jest sukcesywny powrót do normalnej aktywności po stronie zamawiających i kupujących, to jednak aktywność po stronie klienta indywidualnego nie wróciła jeszcze do poziomu, jaki był przed pandemią.

- Ostatecznie w pierwszych 9 miesiącach br. przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 85% obrotu zrealizowanego w porównywalnym okresie 2019 r. - przyznaje spółka.

Niższy był także zysk. Na poziomie brutto wyniósł nieco ponad 112 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to niemal 140 mln zł.

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.