Trzeci kwartał lepszy dla kosmetyków

Producent m.in. kosmetyków pod marką Garnier, francuska firma L’Oréal miała w III kwartale sprzedaż wyższą niż przed rokiem. Wciąż jednak nie nadrobiła ubytków z I półrocza.

W lipcu, sierpniu i wrześniu 2020 roku L’Oréal miał ponad 7 miliardów euro sprzedaży, o 1,6% więcej niż rok wcześniej w ujęciu like-for-like. Nominalnie spadek wyniósł 2%. Od początku roku przychody ze sprzedaży wyniosły 20,1 miliardów euro, a to mniej niż w tym samym okresie 2019 roku o 7,4% LfL i o 8,6% nominalnie.

Największe spadki w ciągu trzech kwartałów producent odnotował w Europie Zachodniej (-11,8% LfL) oraz Ameryce Północnej (-9,7%). Europa Wschodnia na tym tle wypadła nie najgorzej ze spadkiem o 5,5%. 

- Rynki stopniowo odrabiały straty, szczególnie w Europie Środkowej, ale w Rosji pozostały ujemne - poinformował kosmetyczny koncern w komunikacie. - W czerwcu wprowadziliśmy promocje i powróciliśmy do obecności w mediach, mieliśmy także premiery we wszystkich segmentach działalności i krajach. Szczególnie znaczący wzrost odnotowały Czechy, Węgry, Izrael i Rumunia - dodano w komunikacie.
Handel elektroniczny w regionie znacząco przyczynił się do wzrostu, stanowiąc 16% sprzedaży.

 W podziale na segmenty działalności najmocniej od początku roku straciły kosmetyki luksusowe (-13,1% LfL), takie jak Helena Rubinstein czy Lancôme. Dwucyfrowo sprzedaż spadła także w dziale kosmetyków profesjonalnych ze względu na zamknięcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych (-10,9%). Lepiej wyglądał biznes konsumencki, który spadł o 6,2% LfL w ciągu 9 miesięcy. Natomiast wygrane okazały się dermokosmetyki, które od początku roku zyskały 15,2%, a w samym III kw. niemal dwa razy więcej (29,9%). 

Komentując dane,  powiedział:

- Po pierwszej połowie roku, naznaczonej kryzysem, związanym z zamykaniem punktów sprzedaży na całym świecie, L'Oréal już w czerwcu zrobił wszystko, aby stymulować popyt na swoje marki i produkty. Wszystkie początkowo planowane premiery doszły do skutku wzmocniono inwestycje w media, wdrożony został też plan „Back to Beauty” z naszymi partnerami dystrybucyjnymi na całym świecie, w sklepach stacjonarnych i e-commerce, aby stymulować powrót do konsumpcji - powiedział Jean-Paul Agon, prezes i dyrektor generalny L'Oréal. - Wszystkie te inicjatywy pozwoliły nam znacznie przewyższyć rynek kosmetyczny, który wciąż jest na drodze do poprawy. Pod względem geograficznym Ameryka Północna i wszystkie nowe rynki powróciły do ​​wzrostu w tym kwartale, osiągając znakomite wyniki w niektórych krajach, takich jak Chiny i Brazylia - dodał.

Magdalena Weiss 2851 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.