Coca-Cola traci przychody, ale zarabia

Przychody Coca-Coli w III kwartale spadły o 9%. Zysk był jednak wyraźnie wyższy niż spodziewali się analitycy.

Sprzedaż napojowego koncernu w III kwartale 2020 roku wyniosła 8,65 mld dolarów. To o 9% mniej niż rok wcześniej i o 6% mniej w ujęciu organicznym, ale i tak lepiej niż przewidywały prognozy rynku. Analitycy sądzili bowiem, że obroty sięgną 8,36 mld dol.

Spadki wolumenu zaliczyły wszystkie kategorie napojów wytwarzanych przez producenta z Atlanty. Najmniej sztandarowe produkty gazowane, których sprzedało się tylko o 1% mniej niż rok wcześniej. Końmi pociągowymi tego segmentu były klasyczna coca-cola oraz cola zero. W przypadku soków oraz napojów mlecznych i roślinnych ilościowy spadek wyniósł 6%, natomiast woda i napoje izotoniczne odnotowały spadek o 11%. Najmocniej ucierpiał segment kaw, na które popyt był o 15% niższy niż rok wcześniej.

Coca-Cola jest w trakcie "odchudzania" swojego portfolio - chce skupić się na najpopularniejszych napojach. Deklaruje pozbycie się ok. połowy z 400 produktów.

- Przez cały tegoroczny kryzys nasz system skupiał się na strategii dotyczącej kluczowych napojów. Przyspieszamy naszą transformację, która już się rozpoczęła, kształtując naszą firmę tak, aby rozwijała się szybciej niż postępować będzie ogólne ożywienie gospodarcze - powiedział James Quincey, prezes i dyrektor generalny Coca-Cola Company. - Chociaż wiele wyzwań wciąż przed nami, mam pewność, że podążamy właściwą drogą - dodał.

Zysk netto spadł do 1,74 miliarda dol. lub 40 centów na akcję. To spadek o 33% z 2,59 mld dol. lub 60 centów na akcję. Skorygowany zysk na akcję obniżył się jednak tylko o 2% do 55 centów, podczas gdy rynek spodziewał się, że wartość ta sięgnie tylko 46 centów za akcję.

Magdalena Weiss 2851 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.