Najlepsze półki ze zdrową żywnością wybrane

Ponad 80 tys. Polaków w trzech milionach wyrażonych opinii wybrało, które sieci mają najlepszą ofertę zdrowej żywności w poszczególnych kanałach sprzedaży.

W kategorii „Zdrowy Produkt – Oferta Roku” ponad 80 tys. Polaków, wydając przeszło 3 mln opinii, zdecydowało, które sieci handlowe w zeszłym roku miały najlepsze oferty produktów z zakresu zdrowej żywności (eko, bio i organic). Odpowiedzi były zbierane i analizowane przez ponad pół roku. 

Wśród dyskontów zwyciężył Lidl. Arkadiusz Paprzycki z rady programowej BLIX AWARDS tłumaczy, że respondenci głównie wybierali tę sieć, ponieważ wprowadziła do swojego asortymentu wiele produktów bio i eko. Konsumenci zapamiętali też duże medialne akcje, przygotowane we współpracy z dietetykami, lekarzami i Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej. Docenili też materiały z poradami dietetycznymi i przepisami, dystrybuowane w każdym sklepie.

– Od lat edukujemy klientów w zakresie świadomego odżywiania. Dbamy o to, by mogli kupować zdrowe i wysokiej jakości produkty. Duża część z nich pochodzi z upraw ekologicznych. Oferujemy też artykuły bez laktozy czy glutenu oraz wegańskie i wegetariańskie. Rocznie wykonujemy ponad 9 tys. badań jakościowych w niezależnych i akredytowanych laboratoriach. Cieszy nas bardzo, że klienci docenili nasze starania – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications w sieci Lidl.

Zarówno wśród super-, jak i hipermarketów największe uznanie zdobył Carrefour. Konsumenci dostrzegli, że sieć wprowadziła całą gamę zdrowych produktów we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami. Ponadto zapewniła rozwiązania, które ułatwiły klientom zdrowe odżywianie. W ubiegłym roku wdrożyła też koncept supermarketu Carrefour BIO.

– Dążymy do oferowania konsumentom żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Dbamy również o rozwój lokalnego rynku bio, m.in. wspierając rodzimych rolników w przekształcaniu gospodarstw na produkcję ekologiczną – komentuje Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska.

Tomasz Jabłoński, szef rady programowej BLIX AWARDS informuje, że respondenci chwalili sieć za jedną z najbogatszych na rynku ofert produktów z tzw. zdrowej półki. W dużej części twierdzili nawet, że w tych sklepach mogą kupić wszystko, czego potrzebują, by na co dzień prawidłowo się odżywiać.

– Jesteśmy dumni z tego, że klienci wybrali sieć Carrefour jako najlepszą w kategorii „Zdrowy produkt – Oferta Roku” zarówno w segmencie supermarketów, jak i hipermarketów. Otrzymane nagrody są dla nas potwierdzeniem słuszności i skuteczności przyjętej przez nas strategii transformacji żywieniowej. Jej założeniem jest pomoc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, szeroka edukacja oraz tzw. demokratyzacja bio, czyli upowszechnianie dostępu do żywności ekologicznej – dodaje Michał Sacha.

W grupie sklepów convenience Polaków najbardziej przekonuje oferta Żabki. Komentując swoje zwycięstwo, sieć podkreśla, że oferuje np. soki i smoothie z prostym i zdrowym składem oraz pożywne, płynne przekąski z owoców i warzyw.

– Konsumenci zwrócili także dużą uwagę na ekspozycję świeżych warzyw i owoców dostępnych w każdym sklepie. Docenili też półgotowe oraz gotowe produkty ze zdrowymi składnikami – przyznaje Arkadiusz Paprzycki.

Natomiast w grupie hurtowni cash & carry zwyciężyło Makro. Konsumenci, którzy zaopatrują się w sklepach tej sieci od ponad ćwierć wieku, zauważyli, jak bardzo rozwinęła swoją ofertę zdrowych produktów. Przedsiębiorcy, będący klientami Makro, dostrzeli w tym odpowiedź na swoje potrzeby i nowe trendy konsumenckie.

„Zdrowy Produkt – Oferta Roku” to ostatnia z czterech kategorii w I edycji programu. „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW”. Jego organizatorem jest Grupa BLIX, operator największych w Polsce aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony). W każdym miesiącu korzysta z nich średnio ponad 2,5 mln użytkowników.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.