Producenci wody łączą siły

Powstała nowa organizacja branżowa: Wody Mineralne i Źródlane - Stowarzyszenie WODA!

Producenci wody butelkowanej – Nałęczów Zdrój, Nestlé Polska Oddział Nestlé Waters, Wody Jerzy oraz Żywiec Zdrój – powołali do życia nową organizację branżową. Jak informują, do głównych celów Stowarzyszenia WODA! należą m.in.: promocja zdrowego nawodnienia, działania na rzecz ochrony środowiska i zasobów wody oraz aktywne wspieranie rozwoju branży i tworzących ją przedsiębiorstw.

Branża producentów wody butelkowanej musi się zmierzyć m.in. z wprowadzanymi w Unii Europejskiej regulacjami dotyczącymi rozszerzonej odpowiedzialności producentów i recyklingu oraz unijnej opłaty od plastiku.

– Powołanie do życia organizacji, która nie tylko wspiera rozwój branży, ale przede wszystkim promuje zdrowe nawyki w obecnych czasach, jest koniecznością. Chcemy wspólnie podejmować działania, które pomogą Polakom wybrać zdrowy i bezpieczny sposób nawadniania organizmu – powiedział Marcin Nowak, prezes firmy Wody Jerzy i wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej stowarzyszenia. – Zamierzamy też w większym niż do tej pory stopniu edukować o właściwościach naturalnych wód mineralnych i źródlanych, także w kontekście bezpieczeństwa konsumentów. Ten aspekt w obecnej sytuacji wynikającej z pandemii zyskał szczególne znaczenie – dodał.

Według danych Stowarzyszenia WODA!, tworzące je firmy maja ponad 50% rynku wody butelkowanej w Polsce. Do Nałęczowa Zdroju należy Cisowianka, do Nestlé – Nałęczowianka, S.Pellegrino, Perrier, Acqua Panna, Nestlé Pure Life. Wody Jerzy to polska firma rodzinna, która produkuje wodę mineralną Dolina Baryczy, natomiast Żywiec Zdrój jest liderem rynku wody butelkowanej w naszym kraju.

Na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego organizacji Wody Mineralne i Źródlane – Stowarzyszenie WODA! powołany został Eryk Kłopotowski – manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji i budowania wartości marek na polskim rynku.

– To bardzo budujące, że decyzję o realizacji wspólnych działań podjęły firmy, które na co dzień stanowią dla siebie najpoważniejszą konkurencję. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że nie zamykają się we własnym gronie, lecz są gotowe do współpracy z każdym producentem, niezależnie od skali jego działalności. Jestem przekonany, że takie połączenie zapewni stowarzyszeniu szerokie spojrzenie na wyzwania branży i pozwoli zrozumieć potrzeby przedsiębiorstw, co w efekcie umożliwi skuteczne działanie – mówi Eryk Kłopotowski. – Naszym celem jest jak najszersze włączenie do współpracy osób i firm z branży naturalnych wód mineralnych i źródlanych. Zachęcamy każdego, kto chciałby uczestniczyć w realizacji celów naszego stowarzyszenia, do przesłania informacji na adres biuro@stowarzyszeniewoda.pl – niezwłocznie nawiążemy kontakt – zapewnia prezes organizacji.

Magdalena Weiss 2833 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.