Muszkieterowie: blisko 3 tys. przebadanych Polek

W tym roku - od stycznia do września - ramach kampanii "Muszkieterowie dla Polek", przebadanych zostało 2931 kobiet.

Regularne badania są podstawą utrzymania zdrowia, dlatego Grupa Muszkieterów od 13 lat, przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché, prowadzi akcję, mającą na celu zwiększanie świadomości w zakresie profilaktyki nowotworów piersi. Jest to przykład choroby o której, pomimo trwającej pandemii COVID-19, nie powinniśmy zapominać. Zwłaszcza w październiku, który od 35 lat jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi.

Przez dziewięć pierwszych miesięcy tego roku mammobusy odwiedziły 32 polskie miasta w czterech województwach: dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim. Ze względu na pandemię badania zostały zawieszone w drugim kwartale bieżącego roku. Dotychczas w 2020 r. przebadano łącznie blisko 3000 Polek. U 207 pacjentek wykryto zmianę łagodną, natomiast 48 kobiet otrzymało skierowanie na dodatkowe badania w ramach pogłębionej diagnostyki. Kampania „Muszkieterowie dla Polek” jest skierowana do kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.

– Dotychczasowe wyniki kampanii „Muszkieterowie dla Polek” utwierdzają nas w przekonaniu, że nasza akcja jest bardzo istotna i realnie pomaga kobietom z całego kraju – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów w Polsce. - Przez ostatnie 13 lat konsekwentnie zwiększaliśmy świadomość Polek o profilaktycznych badaniach mammograficznych. Nie inaczej jest w tym roku, choć ze względu na trwającą pandemię musieliśmy zmodyfikować plan tegorocznej edycji kampanii – tłumaczy.

„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.

Grupa Muszkieterów to sieć franczyzowa działająca w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce. Jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2019 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,74 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Katarzyna Pierzchała 3944 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.