Palikot i Wojewódzki: Buch pójdzie w ruch

Nowy biznes - piwo Buch - Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego wystartuje już w listopadzie. Piwo ma mieć wyjątkowo specyficzny smak.

Właściciel Browaru Tenczynek i Tenczyńskiej Okovity Janusz Palikot, dziennikarz TVN Kuba Wojewódzki (właściciel restauracji Niewinni Czarodzieje) oraz Tomasz Czechowski, członek zarządu kraftowego browaru Doctor Brew łączą siły. Zarejestrowali spółkę akcyjną Przyjazne Państwo (nawiązanie do działalności komisji w czasów kariery politycznej Janusza Palikota), która już za miesiąc wprowadzi na rynek swój pierwszy produkt - piwo Buch. Autorzy pomysłu zapewniają, że będzie się ono wyróżniało nie tylko smakiem i aromatem, ale także butelką i promocją marketingową pod hasłem "Uwolnij Bucha". Na razie jednak nie pokazali, jak produkt będzie wyglądał.

Wiadomo, że będzie to piwo górnej fermentacji typu amerykańskich piw IPA. Zawierać będzie olejki z konopi siewnych CBD, podobnie jak inne, planowane w dalszej przyszłości przez Przyjazne Państwo napoje alkoholowe i bezalkoholowe.

- Będzie w nim wyczuwalny posmak chmieli amerykańskich, przypominających aromatem marihuanę - powiedział Janusz Palikot podczas telekonferencji.

Piwo będzie warzone przez browar Tenczynek, który od 1 stycznia 2021 roku połączy się z marką Doctor Brew. Po klasycznym piwie planowany jest wariant bezalkoholowy, a także szampan czy alkohole mocne oraz napoje bezalkoholowe. One również będą produkowane na zlecenie przez różne firmy. Ich cechą wspólną będzie nawiązanie - czy to poprzez smak, zapach czy dodatek ekstraktu - do olejów z konopi siewnych - z frakcją CBD, które mają właściwości uspokajające i lecznicze oraz poprawiające nastrój, ale nie powodują zaburzeń świadomości.

Spółka ma kapitał zakładowy w wysokości 100 tys. zł, ale pozyskała 4 mln zł w niewielkiej prywatnej emisji. Upublicznienie jej, np poprzez crowdfunding, co miało miejsce w przypadku Tenczyńskiej Okovity i Browaru Tenczynek nie jest wykluczone, ale dopiero w I kwartale 2021 roku.

Przyjazne Państwo chce sprzedawać piwo we wszystkich kanałach dystrybucji, zarówno w handlu nowoczesnym, jak i tradycyjnym, a także w pubach, po których odbędzie swoiste tournée. Będzie je można nabyć także w Niewinnych Czarodziejach.

- Cena piwa kształtować się będzie w cenie kraftowych piw premium, mniej więcej w przedziale 9-20 zł - powiedział Janusz Palikot.

 

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.