Nestlé: gigant sobie poradził

Szwajcarski koncern Nestlé, największy dostawca produktów FMCG na świecie, podał wyniki za III kwartał i 9 miesięcy 2020 r.

Między styczniem a wrześniem organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 3,5% rok do roku, przy realnym wzroście wewnętrznym (RIG) 3,3% i wpływie wyższych cen na poziomie 0,2%. Z trzech rejonów geograficznych (Ameryki, Azja + Oceania + Afryka Subsaharyjska oraz Europa + Bliski Wschód + Afryka Północna) najsilniejszy wzrost sprzedaży nastąpił w Amerykach (+5,1% organicznie), natomiast z segmentów działalności najlepiej poradziły sobie Purina PetCare i Nestlé Health Science. 

Producent zaktualizował całoroczne prognozy na 2020 rok i oczekuje organicznego wzrostu sprzedaży w całym roku o około 3% oraz poprawy marży zysku operacyjnego z handlu, a także wzrostu zysku na akcję w stałych kursach walut.

- Nestlé zachowało odporność w trudnym i niestabilnym środowisku. Nasi ludzie działali odpowiedzialnie i szybko, aby złagodzić wpływ globalnej pandemii i szybko dostosowali się do zmieniających się potrzeb konsumentów - powiedział Mark Schneider, prezes Nestlé. - Silny wzrost organiczny miał szerokie podstawy i była wspierana przez trwały wzrost w obu Amerykach, Purina PetCare i Nestlé Health Science, a także przyspieszenie naszego biznesu kawowego w trzecim kwartale. Nieustannie rozwijamy nasze portfolio szybko i z dyscypliną. Na przykład przekształcamy Nestlé Health Science w potęgę żywieniową i zdrowotną dzięki połączeniu silnego wzrostu organicznego i ukierunkowanych przejęć. Niedawne nabycia marek Zenpep, Vital Proteins i Aimmune Therapeutics to kolejne kroki w rozszerzaniu naszej oferty żywieniowej i zdrowotnej - dodał.

Według kategorii produktów, największy udział we wzroście miała firma Purina PetCare oraz jej marki premium Purina Pro Plan, Purina ONE i Felix. Nabiał rozwijał się w wysokim jednocyfrowym tempie, w związku ze zwiększonym popytem na wzbogacone mleko i domowe wypieki. Kawa odnotowała średni jednocyfrowy wzrost, napędzany dużym popytem konsumentów na produkty Starbucks, Nespresso i Nescafé. Gotowe dania i dodatki kulinarne osiągnęły średni jednocyfrowy wzrost. Wegetariańskie i roślinne produkty spożywcze odnotowały silny dwucyfrowy wzrost, wspierany przez wprowadzanie nowych produktów i ciągłą ekspansję dystrybucji. Nestlé Health Science odnotowało dwucyfrowy wzrost, odzwierciedlający zwiększone zapotrzebowanie konsumentów na produkty wspierające zdrowie i układ odpornościowy. Słodycze i woda odnotowały spadek sprzedaży ze względu na dużą ekspozycję na kanały poza domem, z pewną poprawą w trzecim kwartale.

Sprzedaż internetowa wzrosła o 47,6%, osiągając 12,3-proc. udział całkowitej sprzedaży Grupy.
W regionie EMENA (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna) wzrost organiczny wyniósł 2,9%, mimo spadku cen o 0,4%. Sprzedaż niemieckiej marki wędlin Herta pomniejszyła obroty o  1,7%, zaś zmiany kursów walutowych negatywnie wpłynęły na sprzedaż o 6,2%. Nominalnie sprzedaż w strefie EMENA spadła o 5,0% do 15,0 mld franków.

Nestlé podkreśla, że w III kwartale strefa EMENA odnotowała średni jednocyfrowy wzrost, do ktorego przyczynił sie każdy z rynków, zwłaszcza Rosja, Wielka Brytania i Francja. Region ten zwiększył swoje udziały w sprzedaży ogółem zwłaszcza w kategoriach kawy i produktów Purina PetCare, a także wegetariańskich i roślinnych produktów spożywczych.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2851 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.