E-Tesco kończy działalność i żegna się z klientami

Z końcem października serwis E-zakupy Tesco przestanie działać. W ciągu ośmiu lat Tesco zrealizowało ponad 8 mln zamówień, za pośrednictwem których dostarczyło klientom ponad 400 mln produktów o łącznej wadze przekraczającej 300 tys. ton.

O tym, że koniec października 2020 r. będzie ostatnim dniem działalności e-sklepu Tesco, operator poinformował 1 września. O ile zamykanie sklepów stacjonarnych, to specjalność Tesco w ostatnich latach, o tyle pozbywanie się e-sklepu wydaje się dość nieoczekiwaną decyzją. Spar, który sukcesywnie przejmuje Piotra i Pawła, zostawił sobie również e-sklep tej marki i wciąż go rozwija. Ale Salling Group, właściciela dyskontowej sieci Netto i od niedawna Tesco, na podobny ruch już się nie zdecydował. Nawet w dobie pandemii, a przecież e-commerce w tych trudnych czasach zyskuje na wartości.

Serwis internetowy Tesco był jednym z pierwszych w Polsce sklepów oferujących żywność online
i pierwszym oferującym pełny wybór artykułów na tak dużą skalę. Do jego rozwoju przyczynił się szereg zastosowanych przez Tesco rozwiązań, w tym m.in. wprowadzenie specjalnych systemów odpowiadających za optymalne planowanie tras przejazdu vanów, czy dwugodzinnych okien dostaw, rozpoczynających się o każdej pełnej godzinie między 8:00 a 20:00, dzięki czemu każdy klient mógł otrzymać zakupy w jak najbardziej dogodnym dla siebie terminie. Innowacją na polskim rynku była także wprowadzona przez Tesco usługa click & collect, umożliwiająca odbiór zamówienia złożonego online w sklepie stacjonarnym.

Od 2012 r. e-Tesco zrealizowało ponad 8 mln zamówień, za pośrednictwem których dostarczyło klientom ponad 400 mln produktów o łącznej wadze przekraczającej 300 tys. ton.

– Decyzja o zamknięciu e-zakupów Tesco nie była łatwa. Od początku istnienia usługi robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić klientom z jednej strony najwyższej jakości produkty, a z drugiej – łatwe i wygodne zakupy. Dziękujemy wszystkim, którzy towarzyszyli nam w tej drodze: pracownikom – za ich zaangażowanie i klientom – za zaufanie i to, że przez wszystkie te lata byli z nami – mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Z powodu likwidacji e-sklepu Tesco i kolejnych sześciu placówek stacjonarnych pod tą marką pracę w Tesco straci 900 osób.

Zamknięcie kanału sprzedaży internetowej to integralna część procesu przygotowań Tesco
do przekazania polskiego biznesu nowemu właścicielowi – firmie Salling Group A/S. Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu br. transakcją Salling Group przejmie 301 sklepów Tesco. Usługa E-zakupy nie została objęta umową przejęcia. O tym kiedy i na jakich zasadach Tesco zmieni się w Netto czytaj TUTAJ.

 

 

Ilona Mrozowska 3867 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.