Pandemiczny kwartał dobry dla Harper Hygienics

Producent m.in. bawełnianych produktów kosmetycznych marki Cleanic zwiększył w II kwartale przychody o 15% i zwielokrotnił zysk.

Przychody ze sprzedaży netto w I kwartale roku obrotowego 2020/21 r. (kwiecień-czerwiec) wzrosły do 65,6 mln zł, czyli o 15% w ujęciu rocznym, zarówno w poszczególnych segmentach, jak i w podziale na marki własne klientów i marki należące do spółki (Cleanic, Kindii, Presto, Ola). Sprzedaż na rynku polskim spadła o 5,6 mln zł, czyli o 19%, ale zostało to skompensowane wzrostem sprzedaży eksportowej o 14mln zł, tj. o 51%.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 18 mln zł i zwiększył się o 70% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Choć koszty sprzedaży wzrosły o 7%, to dzięki optymalizacji o 4% spadły koszty ogólnego zarządu.

Zysk operacyjny wyniósł 5,05 mln zł wobec niespełna 538 tys. zł przed rokiem. Natomiast na czysto firma zarobiła 5,94 mln zł wobec symbolicznego zysku sprzed roku na poziomie 10,8 tys. zł, co oznacza, że pomnożyła tę wartość 550 razy.

- Rentowność sprzedaży brutto w I kwartale 2020r. wzrosła do poziomu 27,5% z 18,6% w analogicznym okresie 2019 r. - informuje Harper Hygienics w raporcie. - Wzrost rentowności wynikał z unowocześnienia parku maszynowego w segmencie bawełny, co przełożyło się na ograniczenie kosztów części zamiennych - dodaje producent.

W I kwartale producent wprowadził swoje kolejne produkty m.in. do Biedronki, Lidla i irlandzkiej sieci SupeValu. Dokonał też inwestycji w zakup - za ponad 1 milion złotych) - czterech maszyn włoskiej marki Strema do produkcji patyczków papierowych. Uruchomienie maszyn w zakładzie w Mińsku Mazowieckim nastąpiło 29 maja 2020 r.

- Inwestycja pozwoli spółce na dalszy rozwój sprzedaży produktów przyjaznych środowisku - czytamy w raporcie. -  Harper Hygienics rozpoczął produkcję biodegradowalnych, papierowych patyczków higienicznych w 2019 roku. Cleanic jako pierwsza polska marka ma w ofercie w 100% biodegradowalne patyczki z trzciny cukrowej z certyfikatem Ecocert i Vegan w unikalnym papierowym pudełku z papierową pokrywką - podkreśla producent.

Firma prowadzi dalszą optymalizację kosztową i liczy na lepsze warunki zakupowe w przyszłości dzięki zwiększeniu skali działalności. Nie oczekuje natomiast wzrostu cen surowców w najbliższym czasie. Ma także plany dalszego zwiększania eksportu.

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.