Visa: 500 mln dodatkowych płatności

Visa przetworzyła ponad 500 mln dodatkowych płatności kartowych niewymagających dotykania terminala w fizycznych punktach sprzedaży. Każda z nich, zanim podniesiono limit dla płatności zbliżeniowych w ponad 29 krajach w Europie, wymagałaby wprowadzenia na terminalu kodu PIN.

Pandemia COVID-19 sprawiła, że płatności zbliżeniowe nie są już tylko ciekawym udogodnieniem podczas płacenia, a stały się niezbędnym rozwiązaniem płatniczym. Dla sprzedawców i kupujących możliwość płacenia cyfrowo w sklepach jest już nie tyle wygodna, co konieczna, ponieważ pomaga im uniknąć kontaktu z terminalami płatniczymi.

Rosnące zapotrzebowanie na płatności zbliżeniowe jest widoczne w całej Europie, gdzie ponad 75% płatności Visa realizowanych w sklepach odbywa się w sposób zbliżeniowy. W niektórych europejskich krajach udział transakcji zbliżeniowych Visa zwiększył się ponad dwukrotnie rok do roku, a w wielu największych krajach w Europie udział płatności zbliżeniowych w ubiegłym roku wzrósł o przynajmniej 20%.

- Gdy nastała pandemia, naszym priorytetem stało się podniesienie limitu dla transakcji zbliżeniowych do 100 zł bez konieczności zatwierdzania ich kodem PIN, co udało się osiągnąć dzięki współpracy z naszymi partnerami z ekosystemu płatniczego na polskim rynku - przypomina Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. - W ten sposób wspieramy konsumentów w płaceniu w szybszy, prostszy i bezpieczniejszy sposób za zakupy o większej wartości.

W II kw. br. średnia kwota za zakupy opłacone zbliżeniowo kartami Visa wydanymi w Polsce wzrosła o ponad 10%.

Co więcej, w porównaniu do innych metod płacenia, płatności zbliżeniowe charakteryzują się jednym z najniższych odsetków transakcji oszukańczych. W krajach, w których płatności zbliżeniowe są szeroko rozpowszechnione, transakcje oszukańcze w fizycznych punktach sprzedaży znajdują się na historycznie niskim poziomie.

W Polsce dzięki działaniom wspieranej przez Visa Fundacji Polska Bezgotówkowa, przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz obsługą płatności bezgotówkowych przez 12 miesięcy.

Ilona Mrozowska 3867 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.