Procter & Gamble ostro w górę

Kolejny producent środków czystości może pochwalić się dobrymi wynikami za miesiące lipiec - wrzesień.

Trwa dobry rok dla producentów środków dezynfekcyjnych i czyszczących. Właściciel Dettolu i Vanisha - Reckitt Benckiser - zwiększył sprzedaż w III kw. o ponad 13%.

Również sprzedaż netto koncernu Procter & Gamble w I kwartale roku obrotowego 2021 (VII-IX '20) wyniosła 19,3 mld dolarów, co stanowi 9-procentowy wzrost w porównaniu analogicznym okresem z rokiem poprzedniego. Niekorzystny kurs wymiany walut obniżył ten wynik o 1 p.p. Organicznie wzrost także wyniósł 9%.

Najmożniej wzrosła kategoria środków do prania i czyszczenia - sprzedaż netto zwiększyła się tu rok do roku o 14%, natomiast w kategorii "zdrowie" wzrost sięgnął 11%. Jednak sprzedaż zwiększyła się we wszystkich działach działalności Proctera, także produktów do golenia, kosmetyków czy produktów dla dzieci, kobiet i rodziny.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom P&G wyniósł 4,28 mld dol. i był wyższy od uzyskanego rok wcześniej o 19%.

- Zaobserwowaliśmy kolejny mocny kwartał organicznego wzrostu sprzedaży, podstawowego zysku na akcję i zwrotu gotówki akcjonariuszom, co pozwoliło nam poprawić nasze prognozy dotyczące wyników roku obrotowego - powiedział David Taylor, prezes i dyrektor generalny Procter & Gamble. - Naszymi krótkoterminowymi priorytetami są nadal zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, maksymalizacja dostępności produktów P&G dla konsumentów na całym świecie oraz pomoc społeczeństwu w sprostaniu wyzwaniom związanym z kryzysem COVID. Pozostajemy mocno skoncentrowani na realizacji naszych strategii oraz poprawie organizacji i kultury P&G, aby zapewnić zrównoważony wzrost przychodów i zysków wraz z silnym generowaniem gotówki - skomentował Taylor wyniki osiągnięte przez koncern.

Amerykański producent podniósł także prognozę sprzedaży na cały rok. Ma ona zwiększyć się o 3-4% (wcześniejsza prognoza zakładała wzrost o 1-3%), a organicznie - o 4-5% zamiast dotychczasowych 2-4%.

Firma P&G podniosła też prognozy wzrostu podstawowego zysku na akcję z 3-7% do 5-8% w porównaniu do podstawowego zysku na akcję w roku 2020, który wyniósł 5,12 dol.

Do P&G należą m.in. takie marki, jak Gillette, Venus, Head and Shoulders, Old Spice, Oral-B, Vicks, Pampers, Always, Fairy czy Ariel.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.