Reckitt Benckiser podnosi prognozy

Trwa dobry rok dla producentów środków dezynfekcyjnych i czyszczących. Właściciel Dettolu i Vanisha zwiększył sprzedaż w III kw. o ponad 13%.

Brytyjski koncern miał w III kw. ponad 3,5 miliarda funtów przychodów. Oznacza to wzrost w ujęciu rocznym o 13,3% LfL i o 6,9% nominalnie. Największy boom producent zaliczył w dziale "higiena" (marki Lysol, Finish i Air Wick), gdzie obroty zwiększyły się LfL o 19,5%. Dobrze poradziła sobie także kategoria "zdrowie" (+12,6%), i to mimo spadku w lekach OTC, w które konsumenci zaopatrzyli się na zapas w I półroczu - zyskał nie tylko dezynfekujący i antyseptyczny Dettol, ale i Durex. Obie te kategorie odpowiadają za 77% sprzedaży producenta.

Od początku roku producent miał 10,4 mld funtów przychodów, a to oznacza wzrost o 12,4% LfL i o 9,4% nominalnie. Ze względu na lepsze od oczekiwań wyniki Brytyjczycy zdecydowali się podnieść całoroczną prognozę przychodów z "wysokiego jednocyfrowego" wzrostu do "niskiego dwucyfrowego".

- Nasz wzrost opiera się na usprawnionej obsłudze klienta i lepszej wydajności łańcucha dostaw, wraz z silnym rozwojem handlu elektronicznego - skomentował Laxman Narasimhan, prezes Reckitta Benckisera. - Wychodząc naprzeciw znaczącym wyzwaniom związanym z COVID-19, pokazaliśmy, że stajemy się silniejsi i bardziej elastyczni biznesowo. Jesteśmy na dobrej drodze do ukończenia pierwszej fazy naszego planu strategicznego, aby „ustabilizować się i osiągnąć wyniki”, co jest częścią planu osiągnięcia w połowie lat 20. średnich marż na poziomie dwudziestu kilku procent - dodał.

Producent jest w trakcie trzyletniego procesu wartych 2 mld funtów inwestycji oraz programu zwiększania produktywności, który tylko w tym roku przyniósł już 300 mln funtów oszczędności.

Tylko w tym roku marki Dettol i Lysol zawitały na 19 nowych rynków.

Sprzedaż internetowa poskoczyła o 45% w III kw. i o 50% w ciągu trzech kwartałów. Na koniec roku ma stanowić 12% sprzedaży Reckitta Benckisera.

Zdjęcie: Shutterstock

 

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.