Kaufland zachęca do niemarnowania żywności

By zwrócić uwagę na ten problem, sieć wystartowała z kampanią "To się nadaLje".

Kampania "To się nadaLje" jest realizowana wraz z Caritas Polska, Federacją Polskich Banków Żywności oraz Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta – trzema organizacjami, którym Kaufland regularnie przekazuje nadwyżki żywności.

- Jako odpowiedzialna sieć handlowa aktywnie przeciwdziałamy marnowaniu żywności i do tego samego zachęcamy także naszych klientów. W kampanii "To się nadaLje" pokazujemy, że kierując się w codziennym życiu paroma prostymi zasadami, możemy znacząco zmniejszyć skalę tego problemu. Wierzymy, że dzięki większej świadomości konsumentów do kosza przestaną trafiać produkty, które można spożyć czy wykorzystać w inny, użyteczny sposób - mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Sieć w swojej kampanii zwraca uwagę m.in. na to, że owoce i warzywa, których wygląd odbiega od kanonów piękna, wciąż mogą zostać wykorzystane, o czym ma przypominać hasło "Doceniaj, nie oceniaj".

Kaufland porusza także kwestię przedwczesnego wyrzucania produktów spożywczych. Ma to związek m.in. z brakiem świadomości na temat różnicy między datą przydatności do spożycia a datą ważności, na co Kaufland także zwraca uwagę swoim klientom.

Ponadto sieć stworzyła podstronę poświęconą kwestii niemarnowania żywności, gdzie można dowiedzieć się więcej o realizowanych inicjatywach, zapoznać się z poradami nt. przeciwdziałania marnowania żywności czy znaleźć przepisy kuchni zero waste.

Jednocześnie sama sieć także podejmuje działania mające przeciwdziałać marnowaniu żywności. Istotną rolę odgrywa m.in. zautomatyzowany proces zamówień, który potrafi oszacować ilość produktów do potrzeb danego sklepu. Sieć regularnie szkoli również swoich pracowników w zakresie przestrzegania standardów świeżości i higieny, co także zapobiega stratom żywności.

Joanna Hamdan 11585 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.