Kliknij i odbierz rośnie w siłę

Rozwiązanie łączące rezerwację produktu online z odbiorem osobistym w wybranym punkcie staje się coraz bardziej popularną formą zakupów.

Według szacunków w tym roku w USA wartość zakupów w tym trybie określanym najczęściej jako click&collect wzrośnie o 60%. Natomiast w Polsce Empik, który mieni się liderem w sprzedaży wielokanałowej, notuje w sklepach stacjonarnych trzykrotny wzrost liczby transakcji poprzedzonych rezerwacją produktu online. 

Rozwiązanie to Empik wdrożył już w 2018 r. Klienci mają możliwość sprawdzenia w aplikacji mobilnej lub na stronie WWW dostępności wybranego produktu w salonie, a następnie  - bezpłatnie - jego rezerwacji. Już w ciągu dwóch godzin zarezerwowany produkt można odebrać w wybranym, najbliższym sklepie.

Od maja do września bież​ącego roku w salonach odebrano ponadtrzykrotnie więcej rezerwacji niż przed rokiem. Największą popularnością niezmiennie cieszą się książki, które stanowią 70% rezerwowanych produktów.

– Usługa rezerwacji i możliwość niemal natychmiastowego odbioru produktu stanowi odpowiedź na aktualne wyzwania oraz trendy konsumenckie, w których liczą się bezpieczeństwo zakupów i wygoda. Rezerwując towar, klient oszczędza czas i zyskuje pewność, że nikt go nie uprzedzi w zakupie i upatrzona książka, płyta czy gra będzie specjalnie na niego czekać. Już za dwie godziny może przyjść do salonu, obejrzeć produkt i dokonać zakupu – zauważa Grzegorz Bieszke, dyrektor ds. omnichannel i customer experience w Empiku.

Jednocześnie jest to rozwiązanie bardziej przyjazne dla środowiska: produkt nie wymaga bowiem zapakowania ani transportu z magazynu, przebywa jedynie drogę z regału do punktu odbioru.

– Ten model jest wygodny także dla sklepu. Zarezerwowany produkt, po który nikt się nie zgłosi, pracownik Empiku po prostu odkłada na półkę po 48 godzinach – podkreśla Łukasz Sitko, dyrektor sprzedaży w Empiku

Klienci częściej korzystają z tej opcji na urządzeniach mobilnych – łącznie dokonują na nich 59% rezerwacji: 23% pochodzi z aplikacji, a pozostałe 36% – z mobilnej wersji strony. Rosnąca popularność tego rozwiązania – od początku roku do września już o 30% – pokazuje, że klienci Empiku doceniają połączenie zakupów online i offline. Jednocześnie sieć zapewnia, że cały czas prowadzi prace nad usprawnieniami, które w przyszłości jeszcze bardziej zwiększą wygodę użytkowników ekspresowej rezerwacji. 

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.