Aldi podsumowuje Wielki Test

W ciągu minionego roku w sześciu etapach Wielkiego Testu przetestowano 33 produkty marek własnych sieci Aldi.

Jesienią ubiegłego roku sieć dyskontów Aldi rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem "Raz Aldi, zawsze Aldi", będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii stały się wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych, a kluczowym jej etapem był Wielki Test Produktów. Gospodynią testu była aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerów wyłoniono z grona obecnych i potencjalnych klientów sieci. Badanie efektywności komunikacji sklepów oraz weryfikacja zmian w ich percepcji po zakończeniu Wielkiego Testu pokazały wzrost świadomości i silniejsze przywiązanie klientów do marki.

Chętni do testowania mogli zgłaszać się za pośrednictwem strony www.zawszeAldi.pl, gdzie obecnie prezentowane są ich opinie. W sumie w ciągu roku odnotowano 23 449 zgłoszeń od 1530 ambasadorów i zebrano 7331 unikatowych opinii o 33 produktach marek własnych Aldi.

Średnia ocena wszystkich produktów wynosi ponad 4,5 gwiazdki (4,5873) w pięciogwiazdkowej skali. Wśród testowanych produktów znalazły się dwa rodzaje paczek – były to produkty suche, między innymi Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Sok PureFruit, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO. Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit, salami międzynarodowe Tremondi, ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Mama Mancini czy żółty ser w plastrach Maasdamer marki Hofburger.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu kampanii, a najlepszym potwierdzeniem jej skuteczności są wyniki badań przeprowadzonych na zakończenie Wielkiego Testu. Nasza komunikacja okazała się atrakcyjna dla klientów, wzrosła bowiem świadomość marki. Obserwujemy także wyraźną poprawę percepcji asortymentu Aldi – częściej niż co trzeci klient uważa, że nasza oferta jest bardzo szeroka. Przez ostatni rok zyskaliśmy więcej regularnych konsumentów, którzy wyrażają także dużą skłonność do polecania marki – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi. – Przede wszystkim pogłębiliśmy znajomość klientów, poznaliśmy ich upodobania i opinie o produktach, a to pozwala nam połączyć marketingową wiedzę ze świadomie budowaną ofertą asortymentową. Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań Aldi, dlatego nieustannie pracujemy nad jej zwiększaniem – dodaje Agnieszka Barańska.

Badania przeprowadzone przez IQS w 2020 r., pokazały także, że na tle innych dyskontów Aldi wyróżnia się wysokim komfortem robienia zakupów i jakością obsługi. Wizerunek sieci jest mocniejszy niż w 2018 r. Wzrosły zakupy świeżych owoców i warzyw, ulubionymi kategoriami spożywczymi klientów często są słodycze, pieczywo, chemia gospodarcza oraz środki czystości. Poprawiła się ogólna ocena sklepu; niemal połowa klientów ocenia go bardzo pozytywnie, zaś kolejne 45% badanych ocenia go raczej pozytywnie. Obecnie sieć prowadzi wielki finał kampanii, w którym wybrane produkty z Wielkiego Testu można kupić w cenach do -33%, a promocje na poszczególne produkty będą prowadzone przez równy miesiąc.

Magdalena Weiss 2832 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.