Biedronka jak ze stacji kosmicznej

Niezwykły sklep sieci rozpoczął w sierpniu działalność w części usługowo-handlowej stołecznego biurowca The Warsaw Hub. Można do niego wejść bezpośrednio ze stacji metra Rondo Daszyńskiego, choć początkowo trzeba się było trochę naszukać.

The Warsaw Hub to jeden z najbardziej prestiżowych i nowoczesnych zespołów budynków w Polsce. Znajduje się przy rondzie Daszyńskiego, w dzielnicy Wola, gdzie powstaje nowe biznesowe centrum stolicy Warszawy.

Lokalizacja jest świetna – w bliskiej odległości są Pałac Kultury i Nauki czy dworzec kolejowy Warszawa Centralna. I kolejny jego atut: bezpośrednie połączenie ze stacją drugiej linii metra.

Jest więc bardzo dobrze skomunikowany.
Budowa kompleksu rozpoczęła się w grudniu 2015 r., a zakończyła w czerwcu br. Już w połowie sierpnia otworzyła się tu Biedronka.

BIEDRONKA W ULU
Aby ją zwiedzić, wybrałam się na rondo Daszyńskiego metrem. Wysiadłam z wagonu i konsternacja – nie było żadnej informacji, którędy do Biedronki. Wyszłam więc na ulicę, stoję pod The Warsaw Hub i dalej nie wiem, w którą stronę się udać. Nagle widzę szyld McDonald’s, zapraszający do restauracji na poziomie „-1” jednego z budynków. Poszłam tym tropem i to był strzał w dziesiątkę. Obok działającego fast foodu widzę szyld z sympatycznym owadem.

Już sama droga wiodąca do sklepu zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Poczułam się, jakbym była na stacji kosmicznej, ale zaprojektowanej przez projektanta tęskniącego za naturą i... ulem. Na ścianach panele jak plastry miodu, choć całe w bieli. Sufit również jest nie byle jaki – futurystyczne kształty w bieli i czerni tańczą na nim swój nowoczesny taniec. Kolejne zaskoczenie: przed wejściem do sklepu kolorowe siedziska dla tych, którym od tej nowoczesności zakręciło się w głowie.

INNA NIŻ WSZYSTKIE
A jaka jest sama Biedronka? Inna niż wszystkie. Jej powierzchnia wynosi 830 mkw. Gdy o niej myślę, to pierwszym skojarzeniem jest ogromny ciąg szaf chłodniczych, który – ze względu na uwarunkowania lokalowe – nie jest w linii prostej, ale tworzy wielometrową krzywą łamaną. Lodówki wiją się właściwie przez całą tylną ścianę sklepu. Klienci znajdą tu m.in. bardzo duży wybór nabiału, wędlin i dań gotowych. Zimną ofertę uzupełniają zamrażarki, których jest tu również bardzo dużo. A nad nimi rozwiązanie polecane innym sklepom: dwustopniowe półki z produktami komplementarnymi, m.in. makaronami, sosami, keczupami, przyprawami, zupami błyskawicznymi itp.

Uwagę przyciągają też tradycyjne regały. Podobnie jak w innych nowych Biedronkach są one antracytowe. Różnica polega jednak na ich wysokości. W The Warsaw Hub są zdecydowanie wyższe niż w innych sklepach sieci. Kolejne różnice: bardzo szerokie alejki, oświetlenie LED oraz ogromny dział z napojami. Zapewne ze względu na lokalizację (głównie biura) zrezygnowano tu z części przemysłowej, z której słyną dyskonty. Ceny produktów można sprawdzić w dwóch czytnikach umieszczonych w dobrze oznakowanych miejscach, a za zakupy zapłacić przy jednej z ośmiu kas: czterech tradycyjnych bądź czterech samoobsługowych, posiadających oprogramowanie ułatwiające szybkie skanowanie produktów.

– Działamy tu krótko, ale już nas bardzo cieszy, że mamy zróżnicowanych klientów – podkreśla Anna Kowalska, kierowniczka sklepu, od 14 lat związana z siecią Biedronka. – Przychodzą zarówno pracownicy biur, jak i okoliczni mieszkańcy, którzy już wiedzą, że jesteśmy tutaj, czyli na poziomie „-1” biurowca Warsaw Hub – mówi.

Być może przyczynia się do tego poprawiona w ostatnich dniach komunikacja wizualna w drodze do sklepu, której tak mi początkowo brakowało.

OWOCOWO-WARZYWNE HITY
Miesiąc od otwarcia sklepu wyłaniają się już kategorie produktowe, które mogą być koniami pociągowymi tej Biedronki. – Jak na razie widzę duży popyt na tzw. dania ultraświeże, czyli sałatki, soki, dania gotowe, ale także na ciasta świeże. Bardzo dobrze sprzedają się też nam kwiaty – wymienia Anna Kowalska.

– Zawsze hitem są także promocje na dziale owocowo-warzywnym oraz w kategorii przekąsek słonych – dodaje.

Wzorem Magdy Gessler i jej „Kuchennych rewolucji” polecam ten sklep. Pachnie w nim jeszcze nowością. Jest czysty, przestronny, logicznie rozplanowany. Zabrakło mi w nim jednak akcentów nawiązujących do futurystycznego wejścia – kosmosu lub ula.

Więcej zdjęć z "kosmicznej" Biedronki jest w październikowym wydaniu miesięcznika "Handel".

SKLEP W LICZBACH
BIEDRONKA
Adres: rondo Daszyńskiego 2, 00-843 Warszawa
Sala sprzedaży: 830 mkw.
Personel: 25 os.
Godziny otwarcia: pn.-sb. 6-23, niedziele handlowe 7-21

Katarzyna Pierzchała 3920 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.